הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרכים לחיזוק הגב, ושלוש סיבות להתחיל לעשות את זה כבר היום
רבים מאיתנו עושים ספורט, בין אם זה הליכה, ריצה, או אולי יוגה. אך מה עם שרירי הגב שלנו? אנשים נוטים לשכוח מהם, אך חיזוקם וטיפוחים מביאים לא מעט יתרונות, הנה כמה מהם

מתי לאחרונה חשבתם על לחזק את שרירי הגב שלכם? אל תרגישו לא נעים, גם אנשים אשר עושים פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע נוטים לשכוח את הנושא. אך מסתבר כי חיזוק שרירי הגב מביא עימו לא מעט יתרונות נהדרים ומפתיעים. אך בואו נתחיל משלוש סיבות מרכזיות להתחיל לעבוד על שרירי הגב כבר היום: 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פעילות יומיומית הופכת קלה יותר 

שרירי הגב מעורבים כמעט בכל תנועה ופעולה שאנו עושים - הליכה, ריצה, קפיצה, הרמת משאות, חיבוק, תליית כביסה ושריכת נעליים ועוד. חיזוק השרירים יגרום לכל פעולה כזו להרגיש קלה ופשוטה יותר. 

הסיכון לכאבי גב יפחת 

שרירי גב חלשים עלולים לגרום בין השאר לכאבי גב וצוואר, שמיטת כתפיים, להליכה ולעמידה שפופה ואף לקיצור טווח התנועה. במילים אחרות, לא רק שתרגישו פחות טוב, אלא גם תיראו פחות זקופים ובריאים. 

שיפור בביצועים אתלטיים

שרירי גב חזקים מספקים תמיכה טובה יותר לעמוד השדרה, מייצבים את הגוף וכך תורמים לשיפור ההישגים האתלטיים. 

כעת, רגע לפני שאתם ניגשים למלאכה, הנה 6 דרכים מגוונות לחיזוק שרירי הגב:

שחיית גב או חתירה

בשחייה כחמישית ממשקל הגוף בתוך המים וכך למעשה אנו מפעילים את השרירים האחוריים בלי עומסים גבוהים. על הדרך אנחנו מרוויחים שרירים חזקים יותר וגם מפחיתים את הסיכון לכאבים מיותרים.

תרגילי חתירה

קפצו לחדר הכושר ובצעו כמה תרגילי חתירה באמצעות מכשיר המולטי טריינר המשפר ומחזק את שרירי הגב ואת חגורת הכתפיים כבר מהסשן הראשון. שימו לב: רצוי להתייעץ עם המדריך שנמצא במקום ולבקש ממנו שידגים לכם תרגילים שונים.

תרגילים לחיזוק שרירי הליבה

ישנם תרגילים מגוונים לחיזוק שרירי הליבה, למשל - פלאנק קדמי, פלאנק צידי, גשר, עבודה על משטחים לא יציבים, עמידה על רגל אחת ועוד. תרגילים מסוג זה למעשה מגייסים לעבודה את השרירים העמוקים לצורך היציבה, ומחזקים אותם.

מכשירי התנגדות

למתחילים חשוב לבצע בשלב הראשון תרגילים אך ורק כנגד משקל הגוף במטרה לבנות תבניות תנועה נכונות דרך גיוס השרירים הרלוונטיים. לאט לאט תוכלו לשלב אביזרים כמו משקולות וגומיות כדי ליצור גירוי לשריר ולחזק אותו עוד יותר.

אימון בר

אימון בר הפך לאחד האימונים המבוקשים והנפוצים ביותר בשנים האחרונות. הוא מגיע מעולם המחול ומשלב מגוון תרגילים מהבלט הקלאסי, הפילאטיס והיוגה. כל העבודה על הגוף נעשית בעמידה ובעזרת הבר, והתרגילים מותאמים לחיזוק שרירי הגב.

פילאטיס או יוגה

באימונים אלה עובדים על ויסות עומסים תוך ביצוע תרגילי נשימה, לומדים לווסת לחצים תוך בטניים המחזקים את שרירי הגב העמוקים ומשפרים את תפקודו של עמוד השדרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE