הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחלת כבד מסתורית אצל ילדים מתפשטת בארה"ב - מקרה מוות ראשון נרשם במדינה
רשויות הבריאות בלפחות 10 מדינות, כולל ניו יורק, דיווחו על ילדים שחוו פגיעה בכבד מסיבה שאינה ידועה. בינתיים, שלושה נדרשו לעבור השתלה, וילד מוויסקונסין מת

ההתפרצות המסתורית של מחלת כבד בקרב ילדים מתפשטת בעולם ובארצות הברית, ועד כה לפחות 10 מדינות - כולל ניו יורק - דיווחו על מקרים בשטחן, כאשר בוויסקונסין דיווחו על ילד שמת כתוצאה מהמחלה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מינסוטה היא המדינה האחרונה שדיווחה על מספר מקרים חמורים של הפטיטיס חמור אצל ילדים, כך נמסר ביום שישי מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC. 

כמו כן, סוכנויות הבריאות בג'ורג'יה ובניו יורק הודיעו כי הן בוחנות "קומץ" של מקרי צהבת בילדים. שני מקרים נרשמו בקרוליינה הצפונית, אחד בדלאוור ואחד בלואיזיאנה, שלושה באילינוי, ארבעה בוויסקונסין, שישה בטנסי ולפחות שניים במינסוטה. 

אלבמה, שהיא המדינה הראשונה בארה"ב בה זוהתה התפשטות המחלה, מדווחת בינתיים על תשעה מקרים. 

מכל החולים בארצות הברית, לפחות שלושה ילדים נזקקו להשתלת כבד, וילד אחת מוויסקונסין מת. 

ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, פרסם לפני כשבוע נתונים לפיהם 12 מדינות ברחבי העולם דיווחו על בסך הכל 169 מקרים של דלקת חריפה אצל ילדים, כאשר 114 מהם בבריטניה. גילם של הילדים החולים נע בין גיל חודש לגיל 16, כאשר ברוב המקרים מדובר בפחות מגיל 10. 

המחלה מוגדרת כהפטיטיס ממקור שאינו ידוע, כאשר הפטיטיס A, B ו-C, נשללו. כמו כן, בין החולים אין קשר. בינתיים רשויות הבריאות ברחבי העולם מאמינות כי מדובר בווירוס המכונה אדנו-ווירוס.

לפני כעשרה ימים ה-CDC פרסם הודעה לרופאים ברחבי המדינה, לפיו ישנו קשר אפשרי בין ילדים עם הפטיטיס לבין וירוס המכונה אדנו-ווירוס, והנחה אותם כיצד לבצע בדיקות. 

אדנו-ווירוס גורם לרוב למחלות בדרכי הנשימה, אך עלול לגרום למגוון מחלות אחרות, כולל דלקת בקיבה, דלקת שלפוחית השתן ולעיתים רחוקות גם מחלות נוירולוגיות. על פי ה-CDC, אין טיפול מלבד טיפול סימפטומטי. הנגיף מופץ על ידי מגע אישי קרוב, טיפות נשימתיות ופימים עם יותר מ-50 סוגים שונים שעלולים לגרום לזיהומים בבני אדם. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE