הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם אתם יודעים איפה הכסף שלכם בישראל?
אזרחים ישראלים אמריקאים? האם אתם יודעים איפה נמצא הכסף ששיך לכם על פי חוק? מתי בפעם האחרונה בדקתם מה הכסף שלכם עושה? מי מנהל אותו ומה בדיוק מגיע לכם?רוצים לדעת יותר? רוצים להוציא את המקסימום? המשיכו לקרוא!

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אל תשכחו את הכסף שיש לכם בארץ.
ישראלים רבים שהיגרו לארה"ב הגיעו לביסוס ורווחה כלכלית מרשימה.
חלקם השאירו בישראל לא רק משפחה וזכרונות אלא גם נכסים פנסיונים, השקעות וקרנות חסכון לא מטופלות. בואו נודה על האמת- בביקורנו בארץ בחגים נעדיף לפקוד את ההורים, המשפחה, את המסעדה הישראלית האהובה עלינו ופחות את משרדי חברות הביטוח ובתי ההשקעות, הבנק או הביטוח הלאומי.
אבל מה קורה עם הכסף שלכם? האם יש לכם נכסים פנסיונים ששכחתם מהם, הזנחתם או פשוט אין לכם זמן לטפל בהם?
אם אתם ישראלים שהיגרו לארצות הברית בסוף שנות העשרים ומעלה - הכתבה הזו בשבילכם.
כנראה שיש לכם נכס פנסיוני אבל אתם לא יודעים מה קורה איתו!

מהו נכס פנסיוני?
ביטוח מנהלים שעשו לכם במקום העבודה הקודם בארץ, קרן פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות, או חיסכון בבנק שנמצא בתוכנית חיסכון, תיק השקעות, קרנות נדל״ן או קרנות גידור - כל אחד מאלה יכול לענות על ההגדרה של נכס פנסיוני, אבל מתי בדקתם בפעם האחרונה את מצבם?
רוב הישראלים האמריקאים לא מנהלים את הכסף של עצמם!
יחיאל קדם, מתכנן פיננסי ופרישה, מספר שרוב הישראלים המתגוררים בארצות הברית אינם מודעים למצב הנכסים הפנסיונים שלהם ובטח ובטח שאינם מנהלים אותם.
קדם, (50) עוסק בתחום כבר משנת 2006, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המחשב. בנוסף, תואר בתכנון פיננסי הוליסטי עם תעודת הסמכה בינלאומית CFP, והוא חבר ארגון המתכננים הפיננסים בישראל. כמו כן, הוא בעל רישיון פנסיוני ממשרד האוצר. אם תרצו תעודת יושר, קדם הוא גם יושב ראש ועדת האתיקה של לשכת המתכננים הפיננסים בישראל.
בשיחת זום ממשרדו בחיפה הוא מספר על העבודה עם ישראלים שהיגרו מהארץ.
קדם: ״בעבודתי אני מלווה אנשים שיוצאים לפנסיה ודואג לרווחת כל הנכסים הפנסיונים שלהם בצורה הכי יעילה, בנוסף, אני מייצג אותם מול הארגונים המוסדיים ומול מס הכנסה. בשנים האחרונות אני עובד הרבה עם ישראלים בעלי אזרחות כפולה, יחד עם רואה חשבון מומחה בחוקי המס בארה"ב וביחד אנחנו עוזרים לישראלים המתגוררים שם לטפל בנכסים שלהם, כולל עבודה צמודה מול רו"ח של הלקוח בארה"ב."
דבריו של קדם מאירים עיניים לגבי נכסים, חסכונות והשקעות שיושבים בארץ ללא טיפול נכון. המשמעות: הפסדים כספיים או פשוט כסף מונח על הרצפה ללא תכלית.
קדם: ״הרבה ישראלים בארצות הברית לא מבינים את משמעות הבדלי המס בין שתי המדינות. לדוגמא: קרן השתלמות שנמצאת בארץ יכולה להיות פטורה ממס ב-100 אחוז ועדיין להיחשב בארצות הברית כהכנסה מעבודה.
כיצד ניתן לסייע לאזרחים ישראלים אמריקאים?
כאשר ישראלי המחזיק גם בדרכון אמריקאי פודה קרן השתלמות של חצי מיליון שקלים בארץ הוא צריך צריך להצהיר על הסכום כהכנסה מעבודה בדו״ח השנתי ולשלם עליו מס גבוה.
אבל ישראלי עם אזרחות כפולה צריך להבין את המשמעות ומה ניתן לעשות כדי להקטין את תשלום המס. כחלק מתפקידו של מתכנן פנסיוני, ניתן להכין תוכנית לתכנון מס שכוללת את השפעות המיסוי בארצות הברית ולא רק בארץ.
לדוגמא, בשנה שעברה טיפל קדם בלקוח עם נכסים בשווי של כחמישה מיליון שקלים.
אם היה פודה אותם לבדו ללא יעוץ או תכנון פיננסי הוא היה צריך לשלם מס קרוב לחמישים אחוזים מהסכום! אבל בזכות תוכנית של בניית תשלומים הצליחו להוריד את נטל המס ל- 20 אחוזים בלבד.
״אנחנו עובדים גם מול המוסדות ומפיקים עבור הלקוחות שלנו את כל הדוחות הנדרשים כדי שהם יוכלו להגיש את דוחות המס בארצות הברית. מס הכנסה בארצות הברית הוא לא כמו בארץ. בישראל אתה יכול להיות חייב מיליון שקל וללכת לצעוק במשרדים, לעשות בלאגן ולצאת עם תשלום קנס של 1000 שקל אבל לא בארה"ב.
כמו כן, אם סגרו לך שומה לתקופה מוגדרת בדיון, אסור להם לפתוח אותה שוב. בארצות הברית אם אתה אומר מילה לא במקום עושים לך חקירה מקיפה של עשר שנים אחורה! במקרים חמורים אנשים יכולים לסיים עם אזיקים״, מספר קדם.

נראה שלא בכל המקרים שווה להיות אזרח אמריקאי?
״יש לאזרחות כפולה יתרונות וחסרונות. אני יכול לומר שמי שמתגורר בישראל דרך קבע ועדיין מחזיק באזרחות אמריקאית, לדעתי זה לא משתלם מבחינה כלכלית. אבל המציאות היא כזו שהרבה ישראלים כאן שומרים על האזרחות האמריקאית עבור הילדים שלהם.״

מה עם הטבות לאמריקאים ישראלים בישראל?
״אין ממש הטבות לאמריקאים בישראל מלבד הנושא של קיזוז מס. יש אמנה בין אמריקה לישראל; בעל אזרחות אמריקאית ששילם מס בישראל, ניתן לקזז לו את זה מתשלום המס בארצות הברית. כלומר, הוא לא ישלם מס כפול.
אבל גם במקרים הללו ניתן לנסות להוריד את נטל המס כמה שיותר מערך המס השולי בארצות הברית ולארגן את הדוחות ואת הדוח השנתי שיהיו מסודרים בעזרת תכנון מס חכם.
הדבר אולי הכי חשוב ללקוחות שלנו שנמצאים עדיין בגיל העבודה ויש להם נכסים בישראל מהעבר הוא מישהו שאפשר לסמוך עליו, שידבר איתם ויטפל בהם - לראות שתוכנית החיסכון שלהם נכונה ונמצאת במסלולי ההשקעה הטובים ביותר עם דמי הניהול הנמוכים ביותר. לדאוג שיהיה להם כמה שיותר נכסים בגיל הפנסיה כשהם יבואו לפדות אותם.״
קדם מספר שבתקופת מגפת הקורונה לישראלים רבים היה את הזמן לבדוק ולהבין שהם חייבים לתכנן את עתידם טוב יותר, לשים לב לתוכניות חסכון ולתוכניות הפנסיה.
״יש המון הייטקיסטים שצברו נכסים בישראל ועברו לארצות הברית; טוב להם שם ושמח, אבל יש להם עדיין נכסים פנסיונים מצויינים שעם יותר תשומת לב ותכנון נכון יכולים להוות עבורם נכס משמעותי מטופל בצורה מקצועית ומניב הכנסה נפלאה.״
לקדם ידע עצום בתוכניות פנסיוניות, השקעות ומיסוי. האתר המפורט והעשיר שלו מציג את כל מה שתרצו לדעת על התחום וגם נותן אפשרות להיכנס ולקבל מידע על שירותים פיננסים רלוונטים נוספים, כמו:

תכנון ליווי פרישה
בעזרת שיטה ייחודית אותה פיתח קדם, הלקוח או בני משפחתו יכולים לקבל תמונת מצב לגבי מגוון הנושאים עמם הם עומדים להתמודד לאחר סיום עבודתו בשנות הפרישה כדי לשמר את רמת החיים אליה הורגלו.

פנסיה תקציבית לבעלי שליטה על חברות
משפחות המושכות שכר לאורך שנים כחלק מעבודתם בעסק המשפחתי. האתגר הוא כאשר פקודת מס הכנסה לא מאפשרת להם להפקיד סכומים משמעותיים לפנסיה, אבל קדם מציע פתרונות שיגדילו את הפנסיה.

בדיקת קרן פנסיה ותיקה
תכנון פיננסי כולל בדיקה מקיפה שעשויה להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלכם בעשרות אחוזים. וכן - מומלץ לא להמתין ליום הפרישה.

האתר של קדם כולל בלוג מעניין שמציג מאמרים מקיפים בנושאים מגוונים כמו: איך להימנע מתשלום מס בגין ריבית, פיצוי במקרה של תאונות דרכים לשארים, שירותי ניהול הון, פנסיה ופרישה, תכנון פנסיוני אובייקטיבי.
בנוסף - סיוע במילוי טפסים 161 או תיקון 190 לפקודת מס הכנסה.

אז איך מתנהל תהליך העבודה?
קדם מסביר: ״אפשר ליצור איתי קשר במייל או בטלפון ואפילו בוואטסאפ. אני עושה פגישת היכרות עם הלקוח, מבין יותר לעומק את הצרכים שלו, ומכאן נדרש ייפוי כוח מצידו כדי להשיג נתונים רלוונטיים מהחברות והמוסדות השונים. בהמשך אני מבצע ניתוח ואז פגישת הסבר.
התהליך הזה נעשה בתשלום, אבל העלויות שלי הן לא גבוהות במיוחד - בין 3000 ל- 4500 ש״ח פלוס מע״מ. התהליך לוקח עד חודש ימים וברגע שהלקוח מבין את המשמעות ומה הולכים לעשות, הוא גם מבין כי העלות של השירות היא סמלית לעומת התמורה ואז גם אפשר לצאת לדרך."
לסיכום, נראה כי עבור אזרחים ישראלים/אמריקאים, שרוצים לשמור על הכסף הצבור שלהם, השייך להם על פי חוק - מדובר על שירות חיוני.
אזרחים שרוצים לנהל את הכסף שלהם בצורה מיטבית, תוך מיצוי מקסימלי של הפוטנציאל הפיננסי, טוב יעשו אם יבדקו את הנושא מקרוב, בעזרת בעל מקצוע שמכיר היטב את התחום.

רוצים לבדוק מה שלום הכסף שלכם? רוצים לדעת איפה הוא נמצא ואיך אפשר להוציא ממנו את המקסימום? צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם!


יחיאל קדם
נייד: 972.54.555.2650+

www.pensia4u.co.il

[email protected]

כנסו לבקר בדף הפייסבוק
pensia4u

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE