הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קריסה מטורפת של 21%: מאסק צייץ שהעסקה לרכישת טוויטר הוקפאה, המניות צנחו, ואז צייץ מחדש - "ממשיכים קדימה"
לילה סוער עבר על מניית טוויטר שצנחה בשיעור מדהים של כ-21% לאחר שהמיליארדר הודיע כי ישנם קשיים משמעותיים ברכישה שכרגע הוקפאה, מאוחר יותר הודיע כי "ממשיכים קדימה" וחלה התאוששות מהירה

מניות טוויטר חוזרות כעת לרמתן הקודמת לאחר שאילון מאסק הבהיר שסאגת העסקה עדיין לא הסתיימה.

מוקדם יותר, הודעתו כי העסקה מוקפאת, גררה צניחה יוצאת מגדר הרגיל של 21% בשווי המניה, אך עתה מאסק שינה כיוון והבהיר ל-90 מיליון עוקביו בטוויטר כי הוא "עדיין מחויב לרכישה".

בתגובה להודעה המחודשת, מניות טוויטר הנסחרות ב-premarket עלו חזרה לרמה זהה כמעט לזאת בה נסחרו אמש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאסק פרסם את ההערות המטלטלות על מצב העסקה המדוברת של השנה בחשבון הטוויטר האישי שלו (איפה עוד?), והתייחס לדיווח של רויטרס שציטט את החברה שטענה שחשבונות מזויפים מייצגים פחות מ-5% מהמשתמשים.

מניות טוויטר צנחו כאמור ב-21% במסחר בניו יורק, בעוד שמניית טסלה עלתה ביותר מ-6%, מיד לאחר שטען שהעסקה הוקפאה, וזאת בגלל שמשקיעים קיוו שמניות טסלה כבר לא יהיו בסיכון לאור ההון הנזיל לכאורה שעתה התקבל בעקבות השהיית העסקה לכאורה.

בעקבות ההודעה המחודשת שלו, מניית טסלה מחקה את העלייה...

על רקע שוק מניות שמאט באופן הדרגתי את רווחיו מאז נובמבר 2021, נותר לראות אם זה רק פתיח ראשון בטקטיקה של מאסק לתמחר מחדש את העסקה, שבה יש עמלת פירוק של מיליארד דולר, שאנו בטוחים שעורכי הדין משני הצדדים ישמחו להתדיין במהלך השנים הקרובות לגביה.

בינתיים, אם מאסק אכן יבטל את העסקה, כשעובדי טוויטר רבים כל כך כבר עזבו, האם תישאר חברה שמישהו יוכל לנהל בעוד כמה חודשים?

אפילו וול סטריט מתחילה להסתער: אנליסט 'וודבוש', דניאל איבס, כתב כי וול-סטריט צפויה לראות את העסקה מתפרקת או את מאסק מתרחק, אם כי אייבס מציע שמאסק יכול גם לנהל משא ומתן על מחיר נמוך יותר.

"טבעו של מאסק שיוצר כל כך הרבה אי ודאות בציוץ אחד מטריד מאוד אותנו ואת וול-סטריט שולח את כל העסקה הזו למופע קרקס עם הרבה שאלות וללא תשובות קונקרטיות".

זאת בטח לגבי העובדים המעטים שנותרו בטוויטר...

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE