הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: רוסיה רוצה את "סוחר המוות" בתמורה לשחרורה של שחקנית ה-NBA
מוסקבה מבקשת מארה"ב לשחרר סוחר נשק מורשע הנמצא בכלי האמריקאי כבר כעשר שנים, ולא היא תעמיד לדין את בריטני גרינר שעשויה לרצות עד 10 שנות מאסר

בפעם הראשונה מאז מעצרה של שחקנית הכדורסל בריטני גרינר לפני כמעט שלושה חודשים, נראה שרוסיה מוכנה לפתוח במשא ומתן לשחרורה כאשר כלי תקשורת במדינה פרסמו מה הקרמלין רוצה עבורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images, AP)

 

על פי הדיווחים, מוסקבה מוכנה להחליף את כוכבת ה-WNBA בפושע ויקטור בוט - סוחר נשק מורשע הידוע לשמצה. 

בוט, שמעלליו זיכו אותו בכינוי "סוחר המוות", היה מבין הגורמים שהציתו סכוסכים עקובים מדם באפריקה ובמזרח התיכון כאשר סיפק כלי נשק רבים. כך על פי שלטונות ארצות הברית. הוא נעצר במהלך פעולת עוקץ בתאילנד בשנת 2008, הוסגר לארה"ב ונידון ל-25 שנים בגין קשירת קשר להרג אזרחי ארה"ב, מסירת טילים נגד מטוסים ומתן סיוע לארגוני טרור.

כאשר בוט נעצר בתאילנד, ארה"ב טענה שהרוסים ניסו לעצור את הסגרתו על ידי שוחד עבור עדי מפתח במטרה שימסרו עדות שקר. 

מאז הרשעתו בשנת 2012, בוט נמצא בראש רשימת בקשות חילופי השבועיים של רוסיה, ונקשר שוב ושוב בתקשורת הממלכתית הרוסית להחלפות פוטנציאליות הכוללות אמריקאים הכלואים ברוסיה. 

שגריר ארה"ב ברוסיה, ג'ון סאליבן, ביקר ביום רביעי במשרד החוץ הרוסי במוסקבה, אך מחלקת המדינה לא חשפה במה דנו הצדדים, והם סירבו לענות לשאלות העיתונאים. "בשל חששות תפעוליים ופרטיות, אנחנו לא יכולים לדון בפרטים ספציפיים", נמסר מדובר מחלקת המדינה. 

שחקנית הכדורסל גרינר נמצאת מאחורי סורג ובריח מאז ה-17 בפברואר, לאחר שנעצרה בנמל תעופה במוסקבה ופקידי המכס הרוסים מצאו בתיק שלה, לכאורה, סיגריה אלקטרונית המכילה שמן חשיש. מאז היא נמצאת בחקירה בגין הובלה של סמים בקנה מידה גדול, ואם תורשע היא צפויה לעונש מאסר של עד 10 שנים בכלא הרוסי.

ביום שישי גרינר הופיעה לדיון באולם בית המשפט מחוץ למוסקבה, ומעצרה הוארך בחודש. תמונות שצולמו בדיון מראות את השחקנית יוצאת מהאולם אזוקה.

 

גרינר בדיון בביהמ"ש ברוסיה (צילום: AP)

 

חילופי האסירים הוא לא דבר חדש. רק בחודש שעבר, ארה"ב ורוסיה השלימו חילופי שבועיים על אף ההידרדרות ביחסים והמלחמה עם אוקראינה. טרבור ריד, חייל נחתים לשעבר, שנעצר לטענתו שלא כדין והיה במעצר ברוסיה במשך כמעט שלוש שנים, חזר לביתו בתמורה לקונסטנטין ירושנקו, טייס רוסי שהורשע בסחר בסמים. 

לצד גרינר, ישנו אמריקאי נוסף שמסווג כעצור שלא כדין: פול ווילן, חייל מארינס לשעבר שנידון ל-16 שנים באשמת ריגול. התיקים בעניינו ובעניינה של גרינר נמצאים כעת בידי משרד השליח הנשיאותי המיוחד לענייני בני ערובה, המתמקד במשא ומתן לשחרור שבויים אמריקאים ואחרים במדינות זרות. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE