הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ף בזוס טוען שהנשיא מפיץ "דיסאינפורמציה"
מנכ"ל אמזון לשעבר הזדעזע מהציוץ שפרסם ג'ו ביידן, שם כתב כי יש לטפל באינפלציה על ידי מיסוי תאגידים גדולים. לטענת בזוס, מדובר בערבוב שני נושאים לא קשורים

מנכ"ל אמזון לשעבר, ג'ף בזוס, יצא נגד הנשיא ג'ו ביידן שפרסם ציוץ וערבב לטענתו בין הפחתת האינפלציה למיסוי חברות גדולות, וקרא למועצת הדיסאינפורמציה לבדוק את הדברים של הנשיא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן ובזוס (צילום: Shutterstock)

 

ביום שישי בערב, הנשיא ביידן פרסם ציוץ ובו כתב: "אתם רוצים להוריד את האינפלציה? בואו נוודא שהתאגידים העשירים ביותר ישלמו את חלקן ההוגן".

המיליארדר כעס על ההצעה של הנשיא, וצייץ מחדש את דבריו עם הטענה כי מדובר בדיסאינפורמציה. "מועצת הדיסאינפורמציה החדשה שנוצרה, צריכה לחקור את הציוץ הזה, כתב בזוס, בהתייחסותו למועצה החדשה שהוכרזה על ידי הממשל אשר תבחן הפצת מידע מוטעה.

הבית הלבן תיאר את המועצה החדשה כ"לא מפלגתית" ו"א-פוליטית", אך מאז החלה פעילותה היא ספגה ביקורת רבה וטענות שהיא לא חוקית.

"זה בסדר לדון בהעלאת מיסי החברות. טיפול באינפלציה הוא קריטי לדיון. שילוב ביניהם הוא כיוון שגוי", המשיך מנכ"ל אמזון לשעבר.

יש לציין כי בעבר אמזון הואשמה בכך שלא שילמה את חלקה ההוגן במסים, כאשר דווח כי החברה לא שילמה מס הכנסה פדרלי בשנים 2017 ו-2018. 

כידוע, האינפלציה בארה"ב הגיעה לרמות הגבוהות ביותר שלה מאז שנות ה80, ומשפיעה קשות על מחיר המוצרים החיוניים כמו גז, מזון, שירותי בריאות ודיור. החדשות הטובות הן שבאפריל קצב האינפלציה הואט מעט, זאת לראשונה מזה שמונה חודשים. 

כמה מהגורמים העיקריים לאיפלציה הם עודף ביקוש לסחורות ושירותים, עליית השכר ומחיר המוצרים, פיחות במטבע ומדיניות ותקנות. 

לאחרונה, הנשיא ביידן השתמש שוב שוב במלחמה בין רוסיה ואוקראינה כתירוץ לרמות האינפלציה הגבוהות, כאשר פעם אחר פעם אומר: "העלאת המחירים של פוטין". 

ועל אף הניסיון של הנשיא להפנות את האצבע המאשימה כלפי נשיא רוסיה, נראה שהאמריקאים לא קונים זאת, מאחר שדירוג האישור של ביידן ממשיך לצנוח - בעיקר בתחום הכלכלה.

סקר שפורסם ביום שני מצא שהתמיכה לביידן שוב ירדה, והפעם הגיעה ל-39 אחוזים בקרב המבוגרים בארה"ב. על פי הממצאים, האמריקאים מודאגים בעיקר מהטיפול בכלכלה, כאשר כמעט מחצית מהנסקרים פסלו את ביצועי הנשיא בתחום, בעוד שרק 29% אישרו. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE