הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן בציוץ שקרי: חיסוני הקורונה לא היו זמינים לפני כניסתו של ביידן לתפקיד
ביקורת חריפה כלפי הבית הלבן, שאמנם ניסה לתקן את הטעות בציוץ המשך, אך לא מחק את הטענה הראשונה שפרסם. אפילו פאוצ'י לא יכול היה להסביר את הפרסום: "זו אמירה לא נכונה"

הבית הלבן סופג ביקורת חריפה לאחר שפרסם ציוץ שקרי, הטוען כי כאשר הנשיא ג'ו ביידן נכנס לתפקיד "לא היה חיסון זמין נגד הקורונה". אפילו ד"ר אנתוני פאוצ'י הגיב לדברים, ואמר: "אני לא יכול להסביר את זה… זו אמירה לא נכונה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן מקבל את החיסון הראשון, ה-21 בדצמבר 2020 (צילום: AP)

 

ביום חמישי האחרון, חשבון הטוויטר הרשמי של הבית הלבן פרסם את הציוץ הבא: "כאשר הנשיא ביידן נכנס לתפקידו, מיליונים היו מובטלים ולא היה חיסון זמין".

לאחר משתמשי טוויטר העבירו ביקורת על הטענה והזכירו כי אכן היה חיסון לפני חילופי השלטון בארצות הברית, הבית הלבן פרסם ציוץ המשך והודה כי הדברים שנכתבו היו "מוטעים", אך לא טרח למחוק את הציוץ המקורי שזכה לאלפי שיתופים.

"העלינו בעבר בטעות, שחיסונים לא היו זמינים בינואר 2021. היינו צריכים לומר שהם לא היו זמינים באופן נרחב. חיסונים הפכו לזמינים זמן קצר לפני שהנשיא נכנס לתפקיד. מאז, הוא אחראי לחיסון מלא של למעלה מ-200 מיליון אנשים", נכתב בציוץ ההמשך של הבית הלבן. 

 

 

נוסף על כך, רבים כעסו על טוויטר שלא פעלה לפי המדיניות הקפדנית שלה, ולא צירפה את התווית המראה כי מדובר במידע מוטעה.

כזכור, גם ביידן וגם סגניתו, קמלה האריס, קיבלו חיסונים נגד הקורונה עוד לפני כניסתם לבית הלבן - זאת זמן קצר לאחר שהאישה הראשונה במדינה, סנדרה לינדזי, חוסנה ב-14 בדצמבר 2020, ימים בודדים לאחר שה-FDA אישר את החיסון. ביידן קיבל את מנת החיסון הראשונה שלו ב-21 בדצמבר 2020, והאריס קיבלה את שלה שמונה ימים לאחר מכן. 

הרופא הראשי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, נשאל בראיון לרשת CNN על הציוץ שפורסם, שנראה כאילו ביידן מקבל את כל הקרדיט על פיתוח החיסון. בתגובה, פאוצ'י אמר למראיין: "אתה מדבר עם האדם הלא נכון. לא הייתי מעורב בציוץ. אני פשוט לא יכול להסביר את זה. סליחה".

המראיין שאל את הד"ר אם הוא מסכים שזה חשוב להיצמד לעובדות, "בין אם זה הבית הלבן של טראמפ או מהבית הלבן של ביידן", וכי החיסון הפך זמין עוד לפני השבעתו של הנשיא. פאוצ'י הסכים עם הדברים והוסיף: "אני חושב שבאופן מדויק, זו אמירה לא נכונה".



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE