הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבצע הטבח בבאפלו עשוי לעמוד בפני אישומי טרור | ה-FBI פשט על בית הוריו
התובע המחוזי הסביר כי בניו יורק ישנו סעיף של טרור מקומי שמונע משנאה, וייתכן שבן ה-18 יואשם בו. כמו כן, הרשויות חוקרים את הוריו - מהנדסים אזרחיים במשרד התחבורה של המדינה

מבצע הטבח בסופרמרקט בעיר באפלו שבניו יורק עשוי לעמוד תחת כתב אישום בגין טרור מקומי, לאחר שרצח 10 בני אדם ופצע שלושה אחרים. כך אמר התובע המחוזי של מחוז אירי, ג'ון פלין, בראיון לרשת 'פוקס ניוז'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פייטון ג'נדרון והוריו, פול ופמלה (צילום: מתוך פייסבוק)

 

במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר היום (ראשון), גורמים רשמיים אמרו שהם מאמינים שהירי היה ממניעים גזעניים, כאשר המניפסט בן כ-180 עמודים שפרסם היורה, פייטון ג'נדרון בן ה-18, כולל דעות גזעניות להחריד ותוכנית מפורטת של הפיגוע שביצע.

פלין אמר במהלך הראיון כי הרשויות שוקלות להגיש אישומי טרור מקומיים נגד בן ה-18, נוסף לאישומי רצח מדרגה ראשונה. "אנחנו בוחנים מספר פוטנציאלי של כתבי אישום נוספים שיוגשו", אמר. "אנחנו מסתכלים על אישומי טרור מקומיים, אישומי פשעי שנאה, כאשר במדינת ניו יורק יש סעיף המוגדר כטרור מקומי שמונע משנאה".

במקביל, ה-FBI פשט על בית הוריו של ג'נדרון - פול ופמלה, ששניהם עובדים כמהנדסים אזרחיים במשרד התחבורה של המדינה. השניים נחקרים על ידי גורמי אכיפת החוק, ועל פי הדיווחים הם משתפים פעולה באופן מלא. 

נציב משטרת באפלו, ג'וזף גרמאגליה, אמר לכלי התקשורת: "לפי מה שנאמר לי, ההורים לגמרי מבולבלים והרוסים".

כאשר נשאל אם החוקרים מאמינים שהיו גורמים נוספים המעורבים בפיגוע שביצוע, גרמאגליה אמר: "החקירה הזו מראה כי הוא עשה זאת לבדו. אך אנחנו בוחנים כמה היבטים אחרים שאני לא מתכוון להיכנס אליהם עכשיו".

 

(צילום: רויטרס)

 

על פי הפרטים הידועים עד כה, ג'נדרון בן ה-18 יצא מביתו שבקונקלין, ניו יורק, ביום שישי בערב ונסע יותר מ-300 קילומטרים לעיר באפלו. ביום למחרת הוא הגיע לסופרמרקט בעיר, היעד לטבח אותו קבע עוד במניפסט, ופתח באש לכל עבר. 10 בני אדם נהרגו, שלושה נפצעו. 11 מהקורבנות הם שחורים ושניים מהם לבנים. 

החוקרים סיפרו כי ג'נדרון החזיר בשלושה כלי נשק, כאשר אחד מהם היה ברשותו ושניים אחרים ברכבו. "אחד היה רובה, אחד היה רובה ציד… ובתוך החנות איתו היה לו AR-15", אמר ניצב המשטרה. 

הוא הגיע לסופרמרקט בסביבות השעה 14:30, ומיד החל לירות. הוא פצע ארבעה אנשים שעמדו בחוץ, כאשר שלושה מהם נהרגו, ואז עשה את דרכו פנימה. אז, החל קרב יריות בינו לבין המאבטח, שהיה קצין משטרה בדימוס, אך נפצע אנושות. לאחר מכן, ג'נדרון הסתובב בסופרמרקט וירה בקורבנות נוספים. 

כאשר המשטרה הגיעה למקום, ג'נדרון כיוון את הנשק שלו אל צווארו - אך במהרה הפיל אותו ונכנע לכוחות הביטחון.

חלק ממסע הירי שודר בשידור חי בפלטפורמת המדיה החברתי Twitch. לטענת דובר החברה, השידור הופסק תוך שתי דקות.

 

(צילום: רויטרס)

 

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE