הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ועידת הביטקוין הגדולה: נציגים מ-44 מדינות הגיעו לאל סלוודור
גורמים רשמיים מבנקים מרכזיים ורשויות פיננסיות מרחבי העולם, כמעט כולם ממדינות עניות, ילמדו כיצד אל סלוודור אימצה את הביטקוין ומהם היתרונות למהלך שכזה

אל סלוודור הפכה בשנה האחרונה למדינה שמובילה את עולם המטבעות הקריפטוגרפיים אל תוך המיינסטרים, כאשר הכניסה בספטמבר אשתקד את הביטקוין כמטבע רשמי. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כעת, הנשיא נאיב בוקלה הודיע על קיום אחת הוועידות הגדולות, עם נציגים מ-44 מדינות מרחבי העולם. 

ביום ראשון בלילה, הנשיא הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי 32 בנקים מרכזיים ו-12 רשויות פיננסיות מ-44 מדינות ייפגשו היום (שני) כדי לדון בהכללה פיננסית, כלכלה דיגיטלית, בנקאות ללא בנקים, השקת הביטקוין כמטבע רשמי באל סלוודור - וכיצד המהלך הטיב למדינה. 

בין המדינות שישלחו את נציגי הבנק המרכזי, הן: סאו טומה ופרינסיפה, פרגוואי, אנגולה, גאנה, נמיביה, אוגנדה, גינאה, מדגסקר, האיטי, בורונדי, אסווטיני, ירדן, גמביה, הונדורס ועוד. כמו כן, גורמים פיננסיים רשמיים מנפאל, פקיסטן, קוסטה ריקה, אקוודור, סנגל, סונדאן וזמביה.

 

 

עד כה, רק שתי מדינות - אל סלוודור והרפובליקה המרכז-אפריקאית - אימצו את הביטקוין כמטבע רשמי במדינתן, אך ממשלות רבות ברחבי העולם החלו בתהליך דומה. בינתיים, נראה כי פנמה תהיה הטריטוריה השלישית בעולם 

הוועידה מתרחשת במקביל לצניחה חדה של הביטקוין ושאר המטבעות הדיגיטליים - אך נראה כי השינויים בערך הקריפטו לא מרתיע אותם. 

לפני כשבוע, אל סלוודור ניצלה את הקריסה והוסיפה עוד 15.5 מיליון דולר ביטקוין לקופת המדינה שלה, עם רכישת 500 ביטקוין - במחיר ממוצע של 30,744 דולר. כעת, הרזרבה של המדינה כוללת עד 2,301 ביטקוין. 

הרכישה הראשונה של אל סלוודור הייתה כאמור בספטמבר שעבר, של 700 ביטקוין. אחר כך, באוקטובר, 420 מטבעות נוספים, ובנובמבר עוד 100. בדצמבר המדינה הוסיפה 171 מטבעות לקופת המדינה, ובינואר 410 ביטקוין. 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE