הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאוצ'י: אם טראמפ ייבחר לכהונה שנייה - אעזוב את תפקידי
הרופא הראשי של הבית הלבן אמר כי ההיסטוריה מוכיחה שהנשיא לשעבר וממשלתו הגיבו למגפה באופן "לא אופטימלי", ולכן לא יסכים לעבוד תחתיו

היועץ הרפואי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר בראיון כי הוא לא מוכן לעבוד שוב עם דונלד טראמפ, והודה כי יעזוב את תפקידו עם הנשיא לשעבר ייבחר לכהונה שנייה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בראיון לרשת CNN, המנחה ג'ים אקוסטה שאל את האחראי למאבק בקורונה אם הוא יישאר בתפקידו במידה שטראמפ יחזור לבית הלבן. בעודו מצחקק, פאוצ'י אמר: "טוב, לא".

"אם אתה מסתכל על ההיסטוריה של התגובה במהלך הממשל שלו, אני חושב, אתה יודע, שבמקרה הטוב אתה יכול לומר שזה לא היה אופטימלי", המשיך הד"ר. "ואני חושב שההיסטוריה תדבר בעד עצמה".

פאוצ'י, שהוא גם ראש המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, היה חבר מוביל בכוח המשימה של טראמפ כאשר נגיף הקורונה התפרץ בשנת 2020. 

לעתים קרובות הוא לא הסכים עם ממשל טראמפ בנוגע לטיפול במגפה, כאשר בתחילתה הנשיא לשעבר נשמע ממעיט בחומרה שלה. כמו כן, פאוצ'י נתן עצות רפואיות, כגון עטיית מסכות - מה שטראמפ וכמה חברים בממשל דחו.

כמה מבעלי בריתו של הנשיא לשעבר שיתפו את דבריו של פאוצ'י ברשתות החברתיות, וחלקם טענו שהד"ר נתן כעת לאמריקאים עוד סיבה להצביע לטראמפ, אם יחליט להתמודד שוב בבחירות 2024.

בנו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ ג'וניור, כתב: "כאילו שהיינו צריכים עוד סיבה לבחור בטראמפ!". מנחה הרדיו השמרני, בריאן פישר, צייץ כי דבריו של פאוצ'י הם "סיבה גדולה להצביע לטראמפ ב-2024".

גם טי.ג'יי מו, שחקן NFL לשעבר ואיש תקשורת בהווה, אמר: "לפאוצ'י יש מודעות עצמית כל כך נמוכה, שהוא לא יודע שהוא הוסיף לטראמפ מצביעים נוספים".

מאז פרוץ המגפה פאוצ'י היה במוקד הביקורת מצד רפובליקנים, ועודנו. במרץ למשל, חבר הקונגרס של אוהיו, ג'ים ג'ורדן, אמר כי בית נבחרים שנשלט על ידי הרפובליקנים, צריך לחקור את "כל השקרים" והמידע המוטעה שהפיץ פאוצ'י. 

חברת הקונגרס מג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין, קראה לעתים קרובות לפטר את פאוצ'י או להפחית מהמשכורת שלו, זאת בשל טיפולו השגוי לטענתה במגפת הקורונה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE