הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחיר המלחמה: רוסיה מוציאה כ-15.5 מיליון דולר בשעה
על פי משרד האוצר הרוסי, תקציב ההגנה של רוסיה יותר מהוכפל מאז שוולדימיר פוטין הורה לחייליו להתייצב בגבולות לקראת הפלישה לאוקראינה

רוסיה מוציאה בשעה כמיליארד רובל, או כ-15.5 מיליון דולר, על המלחמה באוקראינה מאז החלה המערכה הצבאית לפני כמעט שלושה חודשים. כך על פי נתוני משרד האוצר הרוסי שפורסמו ביום שלישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

התקציב הפדרלי של רוסיה באפריל הראה הוצאה של 628 מיליארד רובל על הגנה לאומית, שזה כ-21 מיליארד רובל ביום. כך דווח ב'מוסקבה טיימס', שציין כי הסכום היומי דומה לתקציב השנתי של כמה אזורים שלמים ברוסיה.

תקציב ההגנה של רוסיה יותר מהוכפל מאז החלה המלחמה בסוף פברואר. בינואר, למשל, ממשלת רוסיה הוציאה 233.7 מיליארד רובל על הצבא שלה, אבל הסכום גדל ל-369 מיליארד רובל בפברואר כאשר הקרמלין התחיל להעביר חיילים וציוד לגבולות לקראת הפלישה לאוקראינה.

באפריל, כאמור, תקציב ההגנה הלאומי של רוסיה עלה לכ-628 מיליארד רובל, כאשר באותו חודש בשנת 2021, הנתון עמד על 275 מיליארד רובל. 

מינואר ועד אפריל, מוסקבה הוציאה בסך הכל 1.681 טריליון רובל על הוצאות צבאיות, כאשר הסכום הזה גבוה פי שלושה מההוצאות על חינוך, 517 מיליארד רובל, ושירותי בריאות - 615 מיליארד רובל. 

 

 

עם סנקציות בינלאומיות על הנפט שגובים מחיר כבד על כלכלת רוסיה, שר האוצר הרוסי אנטון סילואנוב אמר בסוף אפריל כי תקציב המדינה הפך מעודף לגירעון צפוי של 1.6 טריליון רובל. הוא גם אמר שקרן העושר הלאומית של המדינה (NWF) תשמש כמקור העיקרי למימון הגירעון התקציבי. 

"אם ההכנסות יהיו גבוהות מהמתוכנן, נוציא פחות מה-NWF", אמר סילואנוב. "במקרה הפוך, נוציא מזה יותר".

בתחילת אפריל, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, נשא נאום חריף ובוטה בו גינה את העובדה שהאיחוד העביר 35 מיליארד אירו לוולדימיר פוטין עבור אספקת אנרגיה - ואילו בסך הכל מיליארד אירו לאוקראינה עבור הגנה. 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE