הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן על התפשטות אבעבועות הקופים: "משהו שצריך לדאוג ממנו"
הנשיא אמר כי הצוותים הרפואיים של הבית הלבן בוחנים אילו פעולות יש לנקוט אל מול התפרצות הנגיף, ואם יש צורך בחיסונים. היועץ לביטחון לאומי הוסיף: "ארה"ב ערוכה"

הנשיא ג'ו ביידן התייחס ביום ראשון להתפשטות נגיף אבעבועות הקופים, שהתגלה בארצות הברית, אירופה וגם בישראל - ואמר כי זה משהו "שצריך לדאוג לגביו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן לפני העלייה לאייר פורס 1 (צילום: AP)

 

במהלך ביקורו הרשמי בקוריאה הדרומית, ביידן נשאל על ידי כתבים מה יועצי הבריאות שלו חושבים על המחלה, ששכיחה באפריקה אך לעיתים רחוקות יוצאת מעבר לגבולות היבשת.

"הם עדיין לא אמרו לי מה היא רמת החשיפה, אבל זה משהו שכולם צריכים להיות מודאגים ממנו", אמר לכתבים בשדה התעופה, רגע לפני שעלה למטוס האייר פורס 1 בדרכו ליפן. "אנחנו עובדים על זה קשה כדי להבין מה אנחנו צריכים לעשות ואיזה חיסון, אם בכלל, עשוי להיות זמין נגד הנגיף".

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן, שהתלווה אל הנשיא לביקור במזרח אסיה, התייחס להתפשטות הנגיף ואמר כי ארצות הברית ערוכה לתגובת נגד, ויש לה אספקה של "חיסון רלוונטי לטיפול באבעבועות קופים".

"יש לנו חיסון זמין לפריסה עבור המטרה הזו" ,אמר היועץ לכתבים על סיפון הטיסה ליפן. לדבריו, צוות יועצי הבריאות של ביידן ממשיכים לעדכן אותו באופן קבוע לגבי כל ההתפתחויות. "נתתי לו עדכונים על סמך תכתיבי הקלטות שאנחנו מקבלים מהצוות הבריאותי והרפואי שלנו, ואתם יודעים, עברתי איתו על איך נראה המצב הנוכחי ועל המקרים שאנחנו לומדים עליהם הן בארצות הברית והן במקומות אחרים, וכולנו מוודאים שהוא עוקב אחר התמונה כולה".

על פי ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, עד כה 92 מקרים של אבעבועות קופים אושרו ברחבי העולם, עם עוד 28 מקרים חשודים. כך לפי נתונים הנכונים ליום שבת. 

בעקבות ההתפרצות, הארגון כינס קבוצה של מומחים מובילים לישיבת חירום. דניאל באוש, מומחה למחלות זיהומיות ונשיא האגודה האמריקאית לרפואה והיגיינה, אמר: "אני בטוח שבסופו של דבר זו תהיה ההתפרצות הגדולה ביותר של אבעבועות שהייתה לנו מחוץ לאזורים האנדמיים באפריקה", אך הוסיף: "אני לא חושב שיש סיבה לפאניקה. אני לא חושב שיהיו לנו עשרות אלפי מקרים".

לפני כחמישה ימים דווח על מקרה ראשון של אבעבועות קופים בארצות הברית - אצל תושב מסצ'וסטס שחזר לאחרונה מקנדה, שם ככל הנראה נדבק בנגיף. על פי מחלקת בריאות הציבור המקומית, החולה אושפז והוא במצב טוב, ו"המקרה אינו מהווה סכנה לציבור".

לאחר מכן, דווח על תושב ניו יורק שנמצא לאחרונה חיובי לנגיף ממשפחת אבעבועות הקופים, אך עדיין לא ברור אם הוא נדבק במחלה הנדירה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE