הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחה: התפרצות אבעבועות הקופים - בגלל יחסי מין במסיבות באירופה
שני מקרים חשודים נרשמו בפלורידה ובסיאטל, והחולים נמצאים בבידוד ולא מהווים סכנה לציבור. גורמי בריאות מציינים כי ההתפשטות נובעת מיחסים מיניים בין גברים

מומחה בכיר בארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר כי ייתכן וההתפרצות חסרת התקדים של אבעבועות הקופים נגרם כתוצאה מיחסי מין בשתי מסיבות גדולות באירופה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ד"ר דיוויד היימן, שעמד בעבר בראש מחלקת החירום של ה-WHO, אמר לסוכנות הידיעות AP כי ההנחה המובילה היא התפשטות הנגיף באמצעות יחסי מין ברייבים שנערכו בספרד ובבלגיה. 

"אנחנו יודעים שאבעבועות הקופים יכול להתפשט כאשר יש מגע קרוב עם הנגעים של מישהו שנדבק, ונראה שמגע מיני הגביר כעת את ההעברה הזו", אמר היימן. זה מסמן שינוי משמעותי מדפוס ההתפשטות האופייני של המחלה במרכז ובמערב אפריקה, שם אנשים נדבקים בעיקר מבעלי חיים כמו מכרסמים.

גורמי בריאות אמרו שרוב המקרים עליהם דווחו באירופה היו בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, אך כל אחד יכול להידבק באמצעות מגע קרב עם אדם חולה, כולל הבגדים או המצעים שלו. מדענים טוענים שיהיה קשה לקבוע אם ההתפשטות מונעת ממין או רק ממגע קרוב. 

עד כה, ארגון הבריאות העולמי אישר יותר מ-90 מקרים של אבעבועות הקופים בלפות 12 מדינות ברחבי העולם, כלל ארצות הברית, ישראל, ספרד, קנדה, צרפת, שוויץ ואוסטרליה. בפורטוגל ובבריטניה דווח על עשרות מקרים בכל מדינה.

 

(צילום: Shutterstcok)

 

המקרה הראשון שאושר בארה"ב היה במסצ'וסטס, אצל אדם שחזר מקנדה. מאז, דווח על מקרה אפשרי בקרב תושב סיאטל, כאשר קצין בריאות הציבור של מחוז קינג ציין כי החולה הפוטנציאלי נסע בחודש שעבר מחוץ לגבולות המדינה, ליעד בו דווח על אבעבועות הקופים. 

קצין הבריאות המקומי, ד"ר ג'ף דוכין, אמר כי האדם נמצא בבידוד ולא נחשב כסכנה לציבור, והדגיש כי הוא משתף פעולה עם הרשויות. 

כמו כן, פקידי בריאות בפלורידה חוקרים מקרה אפשרי של אבעבועות קופים, ככל הנראה גם בקרב גבר שערך נסיעה בינאלומית. הוא נמצא בבידוד, והדגימה ממנו נמצאת בבדיקה אצל גורמים מהמרכז לבקרת מחלות וניעתן - שמאוחר יותר יאשרו או יבטלו את האבחנה.

ה-CDC מסר כי "העברה מאדם לאדם דורשת בדרך כלל מגע ממושך פנים אל פנים, מגע ישיר עם חומרי נגע, או מגע עקיף עם חומרי נגע באמצעות פריטים מזוהמים, כגון בגדים. ולכן, הסיכון לחשיפה נותר נמוך".

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE