הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטריד: משאית מכוסה באמירות אנטישמיות תועדה ברחבי ווסט הוליווד ובוורלי הילס
עם כתובות ענק כמו "חיי יהודים הכי חשובים", תחפושות של חרדים ונאצים ובדיחות על יהודים במגפון - שני צעירים אנטישמים מארגון 'הליגה להגנת גויים' הסתובבו ברחבי האזור והטרידו את העוברים ושבים

משאית גדולה ועליה מסרים אנטישמיים רבים נסעה ברחבי ווסט הוליווד ובוורלי הילס בסוף השבוע, כאשר שני גברים שהיו ברכב צעקו אמירות גזעניות נגד יהודים, ואף התחפשו לחרדים ונאצים. ככל הנראה, מדובר בחברי ארגון 'הליגה להגנת הגויים', הנוטים ליצור פרובוקציות בעיקר ברחבי האינטרנט. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הרשויות פתחו בחקירה לאחר דיווחים של תושבים רבים על המשאית, שתועדה נוסעת ברחובות ראשיים, בעוד שהנוסעים ברכב צעקו דברי שנאה ותקפו מילולית בגזענות אנשים שהסתובבו ברחובות. 

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו שני הגברים, שככל הנראה שכרו את הוואן, עומדים בתחנת דלק ברחוב קרסון ובשדרות סנטה מוניקה, ומתעמתים עם תושבים מקומיים שדרשו מהם לעזוב את המקום והטיחו בהם על היותם גזענים, בעוד שוטרים נמצאים במקום.

אך על פי ארגון הצדק WeHo הפועל באזור, היו מספר אנשים ששיתפו פעולה או תמכו בשני הגזענים, חלקם טוענים לזכותם להתבטא על בסיס חופש הביטוי. הארגון פרסם בטוויטר: "קבוצה של נאצים השתוללו במורד שדרות סנטה מוניקה, והטרידה אנשים שחורים, הומואים ויהודים".

 

 

כל המשאית הייתה מלאה בתכתובות שנאה, כמו "חיי יהודים הם הכי חשובים", או "צריכים עוד הוכחה שאתם במדינה כבושה?", כאשר המילה 'כבושה' נצבעה בכחול לבן, והאות הראשונה הוחלפה בסמל של מגן דוד. 

כמו כן נכתב: "התנגדות להחלפה הגדולה = האיום הגדולה ביותר?", כאשר מדובר באותה תיאוריה ששימשה לכאורה כמניע לביצוע הטבח בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק, אז צעיר בן 18 ירה למוות בעשרה בני אדם.

המשטרה המקומית מסרה כי לפחות שני בני אדם מעורבים בתקרית, שמוגדרת כאירוע שנאה. עם זאת, מכיוון שלא נרשמו קורבנות, האירוע לא נחקר כפלילי. הרשויות לקחו את מספר לוחית הרישוי של המשאית, והם בודקים מי שכר את הרכב.

 

 

ראש עיריית ווסט הוליווד, לורן מייסטר, התבטאה נגד האירוע "המטרידה", ואמרה: "לשנאה אין כאן מקום". מייסטר הוסיפה: "כאישה בעלת אמונה יהודית, אני מרגישה עצובה וכועסת מהפגנת השנאה. אני גם רוצה להדגיש, שאם מישהו מהקהילה שלנו מרגיש מאוים, עליו להתקשר מיד למוקד 911".

מאוחר יותר, אותה משאית נראתה בבוורלי הילס בסביבות מלון הילטון, כאשר אלה שבתוכה משתמשים במגפונים וצועקים בדיחות על יהודים ושאר אמירות אנטישמיות. באחד הסרטונים שפורסמו, השניים שנראו בווסט הוליווד ירדו מהרכב, כאשר אחד מהם עם כובע שחור כמו של חרדים, ושניים נוספים הנראים לבושים במדים נאצים. 

מתברר כי אלה שעשו את המצעד האנטישמי, הם חברים ב"ליגה להגנת הגויים", קבוצה אנטישמית וקונספרטיבית הנוהגת להטריל אנשים ברחבי הרשתות החברתיות וכפי שניתן לראות, גם ברחובות קליפורניה. 

 

 

62% לא
38% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE