הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה ראשון של אבעבועות קופים בקליפורניה: "החולה מבודד ומטופל"
לאחר שעד עתה נרשמו מקרים רק בחוף המזרחי נראה כי הנגיף עשה את דרכו למדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, "החולה שב מאירופה שם היה בפסטיבל המוני בו התרחשה פעילות מינית"

המחלקה לבריאות הציבור של מחוז סקרמנטו הודיעה ביום שלישי כי גורמים רשמיים חוקרים מקרה של אבעבועות הקופים, מה שיהפוך אותו למקרה הידוע הראשון בקליפורניה.

המטופל מבודד בביתו ואינו נמצא בקשר עם אנשים אחרים, אמרו במחלקה שקיבלה הודעה על ידי ספק שירותי הבריאות של המטופל ב-21 במאי.

עדיין צריך לערוך בדיקות נוספות, הודיע משרד הבריאות, אך בהתבסס על סימפטומים, נראה שזה אכן מקרה מאומת, במיוחד מאז שהחולה חזר לביתו מאירופה, שם תועד הנגיף.

"נראה שהמקרה הזה קשור לנסיעותיו האחרונות לאירופה", אמרה קצינת בריאות הציבור של מחוז סקרמנטו, ד"ר אוליביה קסירייה, במסיבת עיתונאים. "מחלקת בריאות הציבור עובדת עם ה-CDPH כדי לבצע איתור מגעים, והסיכון לציבור הרחב הוא נמוך ביותר כרגע".

עוד הוסיפה הרופאה שכדי לעזור לחולה, יש להזמין את החיסון מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

ולכן אנחנו עובדים עם המדינה וה-CDC כדי לקבל את הזריקה הזו", אמר קסירייה.

"שני הסוגים הזמינים של החיסון. אחד ספציפי לאבעבועות שחורות ואחד חדש יותר שספציפי לאבעבועות הקופים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השבוע, ד"ר דיוויד היימן, שעמד בעבר בראש מחלקת החירום של ארגון הבריאות העולמי, אמר לסוכנות הידיעות AP כי התיאוריה המובילה להסביר את התפשטות המחלה היא העברה מינית ברייבים שנערכו בספרד ובבלגיה.

עד כה, ארגון הבריאות העולמי רשם יותר מ-90 מקרים של אבעבועות בתריסר מדינות כולל קנדה, ספרד, ישראל, צרפת, שוויץ, ארצות הברית ואוסטרליה.

פקידי בריאות אמריקאים אמרו ביום שני שהם יודעים על מקרה אחד מאושר, במדינת מסצ'וסטס, ועל ארבעה מקרים סבירים - שניים ביוטה, אחד בפלורידה ואחד בניו יורק.

כולם גברים שנסעו מחוץ לארה"ב.

לגרמניה יש ארבעה מקרים מאושרים הקשורים לחשיפה ב"אירועי מסיבה שבהם התרחשה פעילות מינית" באיים הקנריים של ספרד ובברלין, לפי דו"ח ממשלתי שהגיע לידי AP.

פקיד הבריאות הבכיר של מדריד אמר ביום שני כי בבירת ספרד יש 30 מקרים מאושרים. אנריקה רואיז אסקודרו הודיע שהרשויות חוקרות קשרים אפשריים בין אירוע גאווה באיים הקנריים, שמשך כ-80,000 אנשים, לבין מקרים בסאונה במדריד.

ביום שני, דנמרק הודיעה על המקרה הראשון שלה, פורטוגל שינתה את סך המקרים שלה ל-37, ואיטליה דיווחה על זיהום נוסף כשגם בריטניה הוסיפה 37 מקרים נוספים.

תסמינים של האבעבועות כוללים; חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי גב, בלוטות לימפה נפוחות צמרמורת ותשישות.

אבעבועות יכולות להתפשט באמצעות מגע קרוב עם אדם נגוע או עם הבגדים או הסדינים שלו.

רוב האנשים מחלימים תוך מספר שבועות ללא צורך באשפוז.

חיסונים נגד אבעבועות שחורות, מחלה קשורה, יעילים גם במניעת אבעבועות קופים כמו גם נטילת כמה תרופות אנטי-ויראליות.

בתוך יום עד שלושה ימים לאחר הופעת החום, המטופל מפתח פריחה, המתחילה לרוב בפנים ואז מתפשטת לחלקים אחרים בגוף.

תקופת הדגירה של אבעבועות היא בדרך כלל 7-14 ימים אך יכולה לנוע בין 5-21 ימים.

המחלה נמשכת בדרך כלל שבועיים עד ארבעה שבועות.

מקרי אבעבועות הקופים עד כה היו קלים, ללא מקרי מוות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE