הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבח בביה"ס היסודי בטקסס: הפנים שמאחורי הטרגדיה
חבייר לופז בן ה-10 והמחנכת האהובה של כיתה ד' הם בין הקורבנות באירוע הירי ההמוני מהקשים שידעה המדינה. תלמיד בן 9 שנפצע באירוע סיפר: "זה היה נשמע כמו זיקוקים"

החלו להתפרסם שמות הקורבנות בטבח הקשה בבית הספר היסודי בטקסס, שם נרצחו באכזריות 19 תלמידים, רובם בגילי 7 עד 10, ושני מורים. כמו כן, שתי תלמידות עדיין נעדרות, והמשפחה מפרסמת את תמונותיהן, בעודן מקוות לא לשמוע את החדשות הרעות מכל. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חבייר לופז (ימין) ואמרי ג'ו גרזה (שמאל), שניים מהקורבנות בטבח בביה"ס היסודי 

 

במקביל, סרטון שפורסם ברשתות החברתיות מראות לכאורה את הרוצח, סלבדור ראמס בן ה-18, נכנס לבית הספר, לבוש כולו בשחור עם מסכה על פניו. יש לציין כי אין אימות לתיעוד.

 

 

אחת הקורבנות ברצח המצמרר היא אמרי ג'ו גרזה, לה מלאו 10 שנים רק לפני שבועיים. אביה, אנחל גרזה, נפגש עם אנשי המרשלים ביום שלישי בלילה, שהודיעו לו שבתו נרצחה. 

"תודה לכולם על התפילות והעזרה בניסיון למצוא את התינוקת שלי", אמר בהצהרה האב המתאבל. "היא נמצאה. האהבה הקטנה שלי עפה עכשיו גבוה עם המלאכים. בבקשה, אל תקחו רגע של מובן מאליו. חבקו את המשפחה שלכם. תגידו להם שאתם אוהבים אותם. אני אוהב אותך, אמרי ג'ו. שמרי על אחיך התינוק בשבילי".

לפני כן, פורסם שמו של קורבן נוסף - חבייר לופז בן ה-10, גם תלמיד כיתה ד'. על פי הדיווחים, שעות ספורות לפני הירי, אמו של חבייר הייתה איתו בבית הספר במהלך טקס הענקת פרסים.

קורבן נוסף בטבח המחריד היא אווה מירלס בשנות ה-40 המוקדמות לחייה, מחנכת כיתה ד' בבית הספר היסודי, אחת משני מורים שנרצחו. כך אישרה דודתה, לידיה מרטינז דלגדו, שציינה כי אווה מורה במחוז בית הספר במשך כ-17 שנים. 

 

אווה מירלס 

 

"אני שומעת סיפורים שונים מתחנות חדשות שונות ומהמושל, אז אני עדיין מחכה לכל העובדות", כתבה דלגדו. "אבל דבר אחד הוא בטוח, שהאחיינית היפה שלי לא שרדה את המעשים של הפחדן הזה. 

"אני זועמת על כך שאירועי הירי האלה נמשכים. הילדים האלה חפים מפשע. נשקים לא צריכים להיות זמינים בכזו קלות לכולם", אמרה דלגדו. "זוהי עיר הולדתי, קהילה קטנה של פחות מ-20,000 איש. לא תיארתי לעצמי שזה יקרה, במיוחד לאנשים היקרים לי". 

עוד הוסיפה כי בעלה של המורה, שהייתה "האדם הכי מתוק", הוא שוטר - ולשניים יש בת שלומדת בקולג'. 

 

(צילום: AP)

 

כמו כן, לפחות שתי תלמידות מבית הספר 'רוב' עדיין נעדרות, ולא ברור אם הן ברחו מהמקום או נהרגו בטבח המחריד. אביה של אנאבל גואדלופה רודריגז בת ה-10 פרסם תמונה ברשתות החברתיות של בתו. הוא כתב כי היא עדיין לא יצרה קשר עם משפחתה, וביקש שאם מישהו מזהה אותה, בבקשה להחזירה לבית בבטחה.

תלמידה נוספת שנעדרת היא אלייז'ה קרוז טורס, גם היא בת 10. סבתה של התלמידה בכיתה ד' אמרה לרשת 'פוקס ניוז' כי המשפחה חוששת שאלייז'ה לא בין החיים.

 

אלייז'ה (ימין) ואנאבל (שמאל) עדיין נעדרות 

 

סבה של אלייז'ה, אדולפו קרוז בן ה-69, יושב שעות מחוץ לבית הספר היסודי ומחכה לכל פיסת מידע הקשורה לבת ה-10. זאת, כאשר בני המשפחה הגיעו לבית החולים ומרכז האזרחי, וחיכו לכל הודעה פוטנציאלית לגבי מצבה, אם הין פצועה, בין החיים, או בכלל לא נמצאת במרכז הרפואי. 

בתוך כך, אחד מאנשי כוחות הביטחון הראשונים שהגיבו לאירוע הירי סיפר על זירה "כאוטית", עם ירי ללא הפסקה והורים שמנסים נואשות למצוא את ילדיהם.

הכבאי ארנסט 'צ'יפ' קינג סיפר: "ברור שזה היה מצב כאוטי ביותר. הרבה משפחות ניסו להגיע לשם, למצוא את הילד שלהן. שמעתי, לא ראיתי, אבל שמעתי על אבות שפרצו חלונות ושלפו את הילדים שלהם. זו הייתה סצנה נוראית וטרגית".

קינג מעריך שהירי נמשך לפחות 45 דקות מהרגע שבו בוצעה הקריאה הראשונה לגבי הטבח. יובלדי היא קהילה קטנה, אמר הכבאי והדגיש: "כולנו מכירים מישהו שקשור למישהו שהיה מעורב בזה, וזה מאוד קשה".

 

 

כמו כן, תלמיד בן 9 מבית הספר, שנפצע ברגלו כתוצאה מהירי, סיפר לסבתו כי היריות "נשמעו כמו זיקוקים". 

הסבתא סיפרה לאתרי החדשות המקומיים: "הוא אמר, 'זה נשמע כמו זיקוקים, סבתא'. זה היה בכיתה שלו". היא הוסיפה כי בן ה-9 נבהל מאוד אחרי שנפצע, אך הוא כבר טופל בבית החולים ושוחרר לביתו. "זה לא עבר דרך שום עצם. לא נגרם נזק". 

היא סיפרה על הרגע שבו שמעה על הירי בבית הספר, ועל הדרך למרכז האזרחי: "נסעתי, אפילו לא ידעתי לאן אני נוסעת. הייתי בערפל. כלומר, הוא התינוק שלנו", אמרה והוסיפה: "אבל עכשיו הוא בבית, נח". 

 

(צילום: רויטרס)

 

(צילום: רויטרס)

 

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE