הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבח בטקסס | הנאום המרגש של מאמן הגולדן סטייס ווריורס שהפך ויראלי: "נמאס לי! זה פתטי!"
כמה מאות קילומטרים ממשחק ה-NBA התרחש אירוע הירי ההמוני בביה"ס היסודי, והמאמן סטיב קר - שאביו נרצח ביריות - צעק בדמעות וכעס: "מתי נעשה משהו?"

מאמן הגולדן סטייס ווריורס, סטיב קר, סירב לדבר על משחק הכדורסל לפני ההפסד בפלייאוף של קבוצתו לדאלאס מארביקס, ובמקום זאת נשא נאום נרגש וכועס על אירוע הירי הרצחני שאירע כמה מאות קילומטרים משם בבית הספר היסודי בטקסס, וגינה את חוסר הפיקוח בנשק חם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קר לא הצליח להישאר אדיש, ובדמעות, עצב וכעס נשא דברים שהפכו ויראלים: "כל שאלה על כדורסל היא לא חשובה. מאז שעזבנו את המגרש, נרצחו 14 ילדים, 400 מיילים מכאן, ומורה. בעשרת הימים האחרונים, נהרגו אנשים שחורים בוגרים בסופרמרקט בבאפלו, נהרגו לנו אנשים אסייתים בכנסייה בדרום קליפורניה. עכשיו יש לנו ילדים שנרצחו בבית הספר".

אז, האמן הרים את קולו ואמר במלוא הרגש: "מתי נעשה משהו?", בעודו מטיח את ידו על השולחן בתסכול, מנסה לעצור את הדמעות. "כל כך נמאס לי לקום ולהביע תנחומים למשפחות הרוסות. אני כל כך עייף מזה. סליחה, אני מצטער. נמאס לי מרגעי השקט".

"מספיק! יש 50 סנאטורים שמסרבים להצביע על החוק שקובע בדיקות רקע, שיושב כמה שנים על השולחן, והסיבה שהם לא מצביעים על זה - כדי להחזיק בכוח", המשיך. "אז אני שואל אתכם, הסנאטורים שמסרבים לעשות משהו בקשר לאלימות, לירי בבתי הספר, לירי בסופרמרקטים - אני שואל אתכם, האם אתם תמשיכו לשים את הרצון שלכם לכוח לפני חיים של אנשים? כי זה מה שנראה שאתם עושים".

 

 

קר אמר שלמרות שהווריורס והמאבריקס "ישחקו את המשחק הלילה", הוא ביקש "מכל אדם כאן וכל אדם שמקשיב… לחשוב על הילד או הנכד שלך, אמא או אבא, אחות או אח. איך היית מרגיש אם זה היה קורה לך היום?".

אלימות בנשק חם היא נושא רגיש מאוד עבור המאמן קר, מאז שאביו מלקולם ה. קר נורה בשנת 1984 על ידי שני קיצונים באונירסיטה האמריקאית של ביירות - שם כיהן כנשיא המוסד. מאז, הוא תומך קולני בפיקוח על נשק. 

"אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה. אנחנו לא יכולים לשבת כאן ופשוט לקרוא על זה וללכת. ובכן, ובוא נעשה רגע של שקט", אמר קר והמשיך: "זה מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו הולכים לשחק משחק כדורסל, וחמישים סנאטורים בוושינגטון הולכים להחזיק אותנו כבני ערובה".

"האם אתם מבינים ש-90% מהאמריקאים, ללא קשר למפלגה פוליטית, רוצים בדיקות רגע?", אמר בהקשר לקלות הבלתי נסבלת לרכישת נשק חם. "אנחנו מוחזקים כבני ערובה על ידי 50 סנאטורים בוושינגטון שמסרבים להצביע לחוק ולעשות משהו בנוגע למרות מה שאנחנו, העם האמריקאי, רוצה. הם לא יצביעו על זה כי הם רוצים להמשיך להחזיק בכוח שלהם. זה פתטי. נמאס לי". 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE