הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באילו מדינות מערביות יש כרגע אבעבועות קופים? ואילו אמצעי זהירות יש לנקוט?
כרגע ארגון הבריאות העולמי טוען כי אין סכנה למגיפה עולמית, אך ההתפשטות חסרת התקדים למערב אירופה ולצפון אמריקה מעוררת דאגה בקרב ה-CDC

נגיף אבעבועות הקופים צץ במדינות בכל רחבי העולם, כולל במקומות בהם אינו קיים בדרך כלל.

בעוד ישנן התפרצויות בגודל דומה כרגע, למשל קדחת דימומית בעיראק, אבעבועות הקופים משכה את תשומת הלב של התקשורת והציבור, שכן נראה שהיא מתפשטת באירופה ובצפון אמריקה.

לפי BNO News, בבריטניה נרשם המספר הגבוה ביותר של מקרים מתועדים עם 190 אנשים ידועים כסובלים מהמחלה, ואחריה 142 בספרד ו-119 אנשים בפורטוגל.

על פי הדיווחים בארה"ב יש 18 מקרים מאושרים בקליפורניה, פלורידה, קולורדו, ניו יורק ויוטה...

בניגוד ל-Covid-19, שהייתה מחלה חדשה, אבעבועות הקופים קיימת ב-50 השנים האחרונות ועשתה את דרכה ממדינות אנדמיות בעבר

במהלך השנים האחרונות, ראינו עלייה במספר המקרים במדינות שבהן אבעבועות הקופים אנדמיות בחיות בר.

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ראתה את המספר הגבוה ביותר של מקרים מאושרים של אבעבועות, לפי ארגון הבריאות העולמי, עם 1,284 מקרים מאושרים בין ה-1 בינואר ל-8 במאי 2022, כולל 58 מקרי מוות.

נתונים גבוהים ביותר נראו גם בניגריה בין ה-1 בינואר ל-30 באפריל 2022, עם 46 מקרים וללא מקרי מוות, ובקמרון עם 25 מקרים מדווחים, כולל תשעה מקרי מוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כפי שמציינת אנה פלק מ'סטטיסטה', אחת הסיבות שאבעבועת הקופים מתפשטת כעת היא בגלל ההגנה הפוחתת של האוכלוסייה מפני אבעבועות שחורות.

אבעבועות שחורות, שנמצאות במשפחה זהה לאבעבועות הקופים, הוכחדה בשנות ה-80 באמצעות חיסון המוני.

היעדר חסינות בדורות הצעירים שלא קיבלו את החיסון, וכעת מתבגרים, גורם לו  להיות שכיח יותר ויותר. עם זאת, סיבות רחבות יותר אשמות גם, על פי ה-Guardian כריתת יערות ואקלים משתנה במהירות הופכים גושי קרקע חדשים לברי מגורים עבור חרקים ובעלי חיים שיוצאים מבתי הגידול שלהם ובכך מגדילים את הסבירות ליצירת אינטראקציה בין בעלי חיים ואנשים.

כמו עם Covid-19, קשר הגומלין הגובר בעולם פירושו שמחלות יכולות להתפשט ברחבי העולם ביתר קלות.

ה-CDC העביר כעת את ייעוץ הנסיעות שלו מרמה 1 לרמה 2, שהיא רמת "התראה", המקבילה ל"תרגול אמצעי זהירות משופרים". ה-CDC גם מפרט כמה דברים שמטיילים צריכים להימנע מהם.

האחד הוא "מגע קרוב עם אנשים חולים, כולל אלה עם נגעים בעור או נגעים באברי המין".

לכן, אם אתם נוהגים לגעת בנגעים של אנשים אחרים בזמן שאתם נוסעים, הפסיקו עם זה.

כמובן, זה כנראה משהו שכדאי להימנע מלעשות בכל עת, גם כשאתה לא מטייל ואפילו כשאין התפרצות של אבעבועות.

דבר שני שכדאי להימנע ממנו בזמן נסיעה, על פי ה-CDC, הוא "מגע עם חיות בר מתות או חיות כמו יונקים קטנים כולל מכרסמים (עכברושים, סנאים) ופרימטים לא אנושיים (קופים, קופי אדם)".

הדבר השלישי שיש להימנע ממנו הוא "אכילה או הכנת בשר מציד בר או שימוש במוצרים שמקורם בחיות בר מאפריקה (קרמים, אבקות)". 

לבסוף, ארגון הבריאות העולמי לא חושב שהאבעבועות ברחבי העולם תגדל למגיפה, אבל גורמים רשמיים   עדיין מכירים בהרבה סימני שאלה בקשר להתפרצות האחרונה.

"כרגע, אנחנו לא מודאגים ממגיפה עולמית", אמרה ד"ר רוזמונד לואיס ביום שני, "אנו מודאגים שאנשים עלולים להידבק בזיהום באמצעות חשיפה בסיכון גבוה אם אין להם את המידע שהם צריכים כדי להגן על עצמם."

אמנם כל אחד יכול לקבל את זה, אבל המספר הדומיננטי של המקרים עד כה היה בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, שכן למרות שזו לא מחלה המועברת במגע מיני, היא מועברת דרך מגע קרוב עם הפריחה המדבקת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE