הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
5 דרכים טבעיות להקלת עצירות
מתן צואה לא בא לכם בקלות? הנה כמה דרכים יעילות, טבעיות ונהדרות שיעזרו לכם להגיע לפעילות תקינה של המעי, וגם שני טיפים קטנים שישנו את שגרת החיים שלכם

אין ספק כי עצירות היא לא מצב ראוי ובטח לא נעים, וכאשר מדובר על עונת הקיץ החמה, פי כמה. עצירות באה לידי ביטוי ביציאות לא סדירות, קשיים וכאב בזמן היציאה, צואה קשה, ואי נוחות כללית. המצב הרצוי הוא יציאה אחת לפחות ביום, וכמובן שרצוי שתיים. אז מה עושים וכיצד ניתן להימנע ממצב של עצירות? הנה כמה דרכים טבעיות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מים, הרבה מים

נוזלים מגבירים את הלחות במעיים ומרככים את הצואה. הכמות המומלצת היא 2־3 ליטר של מים או נוזלים אחרים כמו מרק או חליטות צמחים (ג'ינג'ר, שורש כורכום, שיבא, זרעי שומר, זרעי קימל).כמו כן, מומלץ לוותר על משקאות המכילים קפאין, כמו קולה, קפה או תה שחור. הם גורמים לייבוש הגוף ולכן אינם מומלצים במצב של עצירות. 

זרעי פשתן

השרו חופן זרעי פשתן במים למשך הלילה ובבוקר שתו את הנוזל (אפשר גם לאכול את הזרעים). זרעי פשתן הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים ואף עוזרים בהקלה בנפיחות ובכאב בטן.

סיבים תזונתיים

הסיבים חיוניים לפעילות תקינה של המעי. הם מוסיפים נפח לתכולת המעיים ומרככים את הצואה ובכך מקילים על המעיים בהוצאת הצואה. מה אוכלים? עדשים, קינואה, שיבולת שועל, אבוקדו, אגסים, פירות יער, ארטישוק, סלק מבושל, אפונה, שעועית, שקדים, זרעי פשתן, זרעי צ'יה, פירות יבשים. ממה להימנע? בננה לא בשלה, אפרסמון ואורז לבן. 

לרכך את מערכת העיכול על הבוקר

פתחו את הבוקר בשתיית כוס מים פושרים עם כף שמן זית, כף מיץ לימון וכפית דבש, על בטן ריקה. שמן הזית נחשב למשלשל עדין ומסכך את המעי, הלימון עוזר בהפרשת מיצי מרה, והמים הפושרים תומכים בהרפיית מערכת העיכול ושחרור התקיעות. השילוב ביניהם מעולה להקלת עצירות.

שזיפים מיובשים

השרו שניים שלושה שזיפים מיובשים במים למשך הלילה ובבוקר שתו את הנוזל ואכלו את השזיפים. השזיף המיובש מצטיין מכיל חומר פעיל בשם איסטין המעודד ומגביר את תנועתיות המעיים.

שני טיפים נוספים לסיום: 

לזוז 

פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם וממריצה את המערכות בגוף, כולל מערכת העיכול ופעולת המעי. הקדישו 20 דקות ביום לפעילות ספורטיבית כמו הליכה, ריצה, רכיבת אופניים, ריקוד, יוגה, פילאטיס.

נסו להירגע 

מתח נפשי וחרדות עלולים לגרום לעצירות, לכן נסו למצוא את הדרך שלכם לרגיעה, כמו למשל בעזרת מדיטציה, תרגילי נשימה, הליכה על חוף הים, בפארק ועוד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE