הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"האסטרטגיה של ביידן נכשלה": רק 11% מהאמריקאים מאשימים את פוטין במחירי האנרגיה הגבוהים
כנראה שהאמריקאים חכמים בהרבה ממה שהבית הלבן חושב או נותן להם קרדיט, והספין הפוליטי כאילו המלחמה באוקראינה אחראית למחירי הדלק ולאינפלציה פשוט לא מקובל על אזרחי ארה"ב, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד - הרוב, מאשימים את מדיניות האנרגיה של ביידן

ניסיונותיו של הנשיא ג'ו ביידן לשכנע את העם האמריקני שמנהיג רוסיה ולדימיר פוטין אחראי למחירי הדלק הגבוהים ולאינפלציה כשלו, כך עולה מנתוני הסקרים שפורסמו ביום שלישי.

"כאשר המניע הגדול ביותר לאינפלציה הוא מלחמתו של פוטין נגד אוקראינה, הנשיא נקט פעולה כדי להקהות את ההשפעה של עליית המחירים של פוטין על המשפחות", המשיך לטעון באופן שקרי לחלוטין (בהנחה וסטטיסטיקה וכלכלה חשובים לכם/ן) הבית הלבן ביום שני.

ואכן, הציבור האמריקאי לא קונה את מה שהבית הלבן של ביידן מוכר לו בידיעה שכבר בחודש ינואר 2022 חודש לפני הפלישה הרוסית אמריקה התמודדה עם מחירי דלק ואינפלציה שוברי שיאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רק 11 אחוזים מהאמריקאים מאמינים שפוטין אשם במחירי האנרגיה הגבוהים, לפי סקר שנערך בקרב 1,000 מצביעים על ידי ראסמוסן בין ה-16 ל-19 ביוני.

ביידן גם ביקש להאשים את חברות הנפט ובתי הזיקוק במחירים הגבוהים, אך רק 29 אחוזים מוצאים את זה משכנע. חלק גדול של האמריקאים - 52 אחוזים, סבורים שמדיניות האנרגיה של ביידן היא שאשמה במחירי הדלק הגבוהים.

ביידן מינה לפחות שני מתנגדי דלק מאובנים לתפקידי רגולציה פיננסית מרכזיים - אם כי המועמדויות הללו נפלו בסופו של דבר. בעוד במהלך קמפיין הבחירות, ביידן אמר מספר פעמים שהוא יפסיק להעניק סיוע פדרלי להפקת דלקים מאובנים.

ואכן, אחת הפעולות הראשונות שלו כנשיא הייתה לבטל את ההיתרים הדרושים לצינור הקיסטון החשוב. ביידן העלה גם את שייעור המס על הפקת נפט על אדמות פדרליות ב-50% השנה, העלאה ראשונה מזה 100 שנים.

רק עכשיו, כשמחירי הדלק הגבוהים הפכו לבעיה פוליטית עבור הנשיא, הממשל החל לפנות לטענה כי ממשל ביידן דווקא אינו מתנגד להפקת דלק מאובנים.

80 אחוזים מהרפובליקנים עתה חושבים שהמדיניות של ביידן היא האשמה בעליית עלויות הדלק.

המדאיג ביותר עבור ביידן הוא ש-54 אחוזים מהמצביעים שאינם קשורים לאף אחת מהמפלגות הגדולות מאשימים את ביידן.

בקרב המצביעים הדמוקרטיים, רק 24 אחוזים מאשימים את ביידן, כש-46 אחוז מאשימים את חברות הנפט הגדולות ו-20 אחוז מאשימים את פוטין.

אז הודעת "העלאות המחירים של פוטין" של ביידן אפילו לא מהדהדת במפלגתו שלו.

נושא מחירי הדלק זוכה לחשיבות גוברת בקרב הבוחרים.

92 אחוזים מהמצביעים רואים בעלייה במחיר הבנזין, הנפט להסקה ביתית, ומוצרי נפט אחרים כבעיה חמורה, כולל 68 אחוזים הרואים את עליית עלויות הדלק כבעיה חמורה מאוד.

באפריל, 83% אמרו שעליית מחירי הנפט היא בעיה רצינית.

74 אחוזים מהמצביעים אומרים שמצב הכלכלה האמריקאית החמיר בשנה האחרונה.

רק 11 אחוזים חושבים שמצב הכלכלה השתפר, בעוד 13 אחוזים חושבים שהכלכלה נשארה במצב זהה לזה של השנה האחרונה.

רק 27 אחוזים מעריכים את ביידן כ'מצוין או טוב', ירידה מ-32 אחוזים בדצמבר.

57 אחוזים נותנים לו דירוג גרוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE