הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת כלכלית על סין: ה-G7 חושף תוכנית תשתית גלובלית בשווי 600 מיליארד דולר למאבק בתכנית 'החגורה והדרך' של סין
מדינות המערב בשיתוף יפן לא נחות למול האיום הכלכלי-אסטרטגי של התכנית השאפתנית של בייג'יניג

הנשיא ביידן ומנהיגי ה-G7 התחייבו לסכום של כ-600 מיליארד דולרים למען פרויקט תשתיות גלובלי חדש עבור 'כלכלות שווקים מתעוררות' במטרה להתמודד עם יוזמת 'החגורה והדרך' השאפתנית של המשטר הסיני.

"מנהיגי G-7 מארה"ב, קנדה, גרמניה, איטליה, יפן והאיחוד האירופי התכנסו ביום ראשון בבוואריה, גרמניה שם חשפו את השותפות בתכנית ה'תשתיות וההשקעות הגלובליות' (PGII) שאמורה להיות ''גיים-צ'יינג'ר'' - שיסגור את פערי התשתיות הקיימים במדינות מתפתחות, לחזק את הכלכלה העולמית ושרשרת האספקה, ולקדם את הביטחון הלאומי של ארה"ב", כך נכתב בהודעה לעיתונות של הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(ביידן בבוואריה)

במהלך הפסגה אמר ביידן כי ארה"ב תחלק 200 מיליארד דולרים במענקי קרנות פדרליות למען השקעות פרטיות במשך חמש שנים עבור מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

"אני רוצה להיות ברור. זה לא סיוע או צדקה. זו השקעה שתניב תשואה לכולם", אמר ביידן שהוסיף כי התכנית תאפשר למדינות "לראות את היתרונות הקונקרטיים של שותפות עם דמוקרטיות".

"זה יחזק את כל הכלכלות שלנו, וזו הזדמנות עבורנו לחלוק את החזון החיובי שלנו לעתיד ולתת לקהילות ברחבי העולם", הוסיף הנשיא.

אירופה מצידה התחייבה לסכום של כ-316 מיליארדרי דולרים למען ה-PGII בחמש השנים הבאות, בעוד יפן התחייבה לכ-65 מיליארד דולר.  

תוכנית  'החגורה והדרך' של סין הושקה ב-2013 והיא גולת הכותרת של מדיניות החוץ של נשיא סין שי ג'ינפינג.

התכנית, המכונה גם "דרך המשי הימית של המאה ה-21", כבר פועלת בשיא העוצמה ביוזמת התשתיות של סין, ונכון לעתה מתקיימים פרויקטים ביותר מ-100 מדינות בניסיון להחיות נתיבי סחר עתיקים מאסיה אל אירופה.

 

(מפת תכנית 'החגורה והדרך')

מאז השקתה, פקידים מערביים האשימו את בייג'יניג בחתירתה ל"דיפלומטיה של מלכודת חובות" למדינות עניות בכך שהיא מספקת למדינות מימון לבניית תשתית שתועיל לסין יותר מאשר המדינות עצמן במחירים לא זולים בהכרח ובהלוואות בסכומים גבוהים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE