הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס בביקורת חריפה על ביידן: "מקרי המוות האלה הם עלייך"
גרג אבוט התייחס לעשרות המהגרים שנמצאו לא בין החיים בתוך משאית הובלה ענקית, והטיל את האשמה כולה על הנשיא ומדיניות הגבול של הממשל שלו. "השלכות קטלניות"

מושל טקסס, גרג אבוט, תקף בחריפות את הנשיא ג'ו ביידן ואת מדיניות הגבול שלו, לאחר שכמעט 50 מהגרים נמצאו מתים בתוך משאית גדולה שהובילה כ-100 איש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בציוץ שפרסם, המושל הרפובליקני האשים לחלוטין את ביידן בטרגדיה ההומניטרית. "לפחות 42 איש נמצאו מתים בתוך משאית הנושאת מהגרים בטקסס. מקרי המוות האלו הם על ביידן", כתב אבוט, לפי שמניין ההרוגים עלה ל-46. 

אבוט המשיך בטענה שהנשיא והממשל שלו לא עשו מספיק כדי לאבטח את הגבול הדרומי, שרואה שיאים של מהגרים המנסים לחצות אותו. "מה שאירע הוא תוצאה של מדיניות הגבול הפתוחה והקטלנית שלו. זה מראה את ההשלכות הקטלניות של הסירוב שלו לאכוף את החוק", כתב המושל. 

הנשיא ביידן ספג ביקורת מגורמים נוספים שהאשימו אותו בתקרית, כולל הסנאטור מטקסס טד קרוז, שכינה את מה שאירע בסן אנטוניו כ"נורא" ו"שגוי". בטוויטר, הוא כתב: "כמה אנשים נוספים צריכים למות לפני שלדמוקרטים יהיה אכפת?".

גם הנציג הרפובליקני מטקסס, טוני גונזלס, התייחס לתקרית, ותקף את המזכיר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס. 

 

(צילום: Getty Images)

 

 

"היום, בסן אנטוניו היו 39 מעלות. תתארו לעצמכם להינטש למוות בתוך משאית של 18 גלגלים. 42 איש מתו היום, האם אלחנדרו מיורקס יזכיר בכלל את שמם?", אמר המחוקק.

בציוץ המשך, לאחר העלייה במניין ההרוגים, גונזלס כתב: "מניין ההרוגים עלה ל-46, עם עוד 16 מאושפזים בבתי החולים, כולל ארבעה ילדים. אלוהים, מתי ייגמר הסיוט הזה?", והוסיף כי מי שאחראי על כך הוא המזכיר לביטחון המולדת, שצריך להתפטר בעקבות הטרגדיה. 

מיורקס, מצידו, פרסם ציוץ מתאבל על כמות המתים הגבוהה: "אני שבור לב מאובדן החיים הטרגי היום, ומתפלל עבור אלה שעדיין נלחמים על חייהם. יותר מדי חיים אבדו כאשר אנשים - כולל משפחות, נשים וילדים - יוצאים למסע המסוכן הזה".

המזכיר הוסיף כי רשות המכס והגבולות פתחה בחקירה, והוא כינה את האנשים שהבריחו את עשרות המהגרים כ"אנשים אכזריים שלא מתחשבים באנשים הפגיעים, אותם הם מנצלים ומסכנים כדי להרוויח", בעודו נשבע להטיל עונש על האחראים לנקוט בצעדים נוספים כדי לשבש את רשתות ההברחה. 

גם ראש עיריית סן אנטוניו העצמאי, רון נירנברג, התייחס למדיניות הגבול כבעיה: "אנחנו יודעים שיש עלייה בהיקף המהגרים במהלך החודשים האחרונים, וזה קשור למדיניות. אבל העבודה שלנו, שוב, היא לספק סיוע הומניטרי".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE