הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות ליסטריה בארה"ב: ה-CDC קושר את המקרים המדווחים אל פלורידה
רוב מוחלט של האנשים שנדבקו בחיידק גרים במדינת הסאנשיין או ביקרו בה לפני שחלו, וגורמי הבריאות מאמינים שכולם אכלו את אותו המזון. עם זאת, המקור עדיין לא זוהה

גורמי בריאות אשר חוקרים התפרצות של זן חיידקים שעלול להיות מסוכן, קשרו את רוב הזיהומים שדווחו עד כה לפלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, אמר ביום חמישי כי הוא אוסף נתונים כדי לאתר את המקור של מה שהגדיר כהתפרצות ליסטריה מונוציטוגנס. 

הסוכנות האמריקאית פרסמה כי מקרים דווחו ב-10 מדינות שונות ברחבי ארצות הברית, אך 20 מתוך 22 האנשים שנדבקו בחיידק גרים בפלורידה או נסעו למדינת הסאנשיין לפני שחלו. 

ה-CDC ציין כי "המשמעות של זה היא עדיין בבדיקה", אך פרסם כי נכון לעכשיו, נתונים גנטיים מראים קשר הדוק בין הדגימות שנאספו, מה שמצביע על כך שכל הנראה הנדבקים קיבלו ליסטריה מאותו המזון. 

עם זאת, נמסר כי "פקידי בריאות הציבור מראיינים כעת אנשים על המזונות שהם אכלו בחודש לפני שהם חלו. עד כה, לא זוהה פריט מזון נפוץ".

 ליסטריה הוא חיידק שעלול לגרום למחלה קשה ואף להיות קטלני בעיקר עבור נשים בהריון, אנשים מעל גיל 65 ואלה עם מערכת חיסונית חלשה. הזיהום נובע בדרך כלל מאכילת בשר מעדנייה מעובד או מוצרי חלב לא מפוסטרים.

ה-CDC אמר כי התפרצות הליסטריה הביאה למוות אחד באילינוי, כמו גם לאובדן עובר אחד לאחר שסך הכל חמש נשים הרות חלו. 22 מתוך בסך הכל 23 האנשים שנדבקו, אושפזו בבית החולים. 

הסוכנות מסרה: "המספר האמיתי של האנשים שחולים בהתפרצות הוא ככל הנראה גבוה יותר מהמספר המדווח, וייתכן שההתפרצות לא תהיה מוגבלת למדינות כמו עכשיו. נוסף לכך, ייתכן שעדיין לא דווחו הידבקויות מכיוון שלרוב, לוקח שלושה עד ארבעה שבועות לקבוע אם אדם חולה".

יש לציים כי לא סביר שאנשים בריאים יחלו בזיהום מליסטריה. לכן, אנשים שנמצאים בסיכון גבוה יותר צריכים לשים לב ולהימנע מאכילת מזונות אשר עלולים להכיל חיידקים כאלה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE