הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יחסי הכוחות בין טראמפ לדה-סנטיס משתנים: "הוא המועמד המועדף לנשיאות"
מושל פלורידה ממשיך לצבור אהדה על פני הנשיא לשעבר, במיוחד לאחר העדויות נגד האחרון על האופן שבו התנהל בהסתערות על הקפיטול. "התמיכה בטראמפ מתערערת"

האהדה כלפי מושל פלורידה ממשיכה לגבור, וכעת רון דה-סנטיס עוקף את דונלד טראמפ כמי שעשוי לזכות בבחירות 2024, שכן סיכוייו של הנשיא לשעבר מושפעים מאוד בעקבות הוועדה החוקרת את אירועי ה-6 בינואר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי אתר ההימורים Smarkets, לדה-סנטיס יש סיכוי של 22 חוזים לזכות בבחירות הבאות לנשיאות, כאשר טראמפ עומד על 20 אחוזים, והנשיא המכהן ג'ו ביידן נמצא מאחורי שניהם -עם 14% בלבד. 

במהלך החודשים האחרונים דה-סנטיס זינק ברשימת הפייבוריטים לנשיאות, כאשר רק בחודש נובמבר האחרון הוא הוצב במקום הרביעי אחרי טראמפ, ביידן וסגנית הנשיא הנוכחית, קמלה האריס.

אפילו עד אמצע חודש יוני, הנשיא הרפובליקני לשעבר קיבל 12 אחוזים יותר מהמושל הרפובליקני בשאלה מי מתאים יותר לכהן בתפקיד העליון בבית הלבן.

אך נראה שהעדות האחרונה של קאסידי האצ'ינסון בוועדת בית הנבחרים הבודקת את ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, פוגעת קשות בתמיכה שיש לטראמפ ומטילה בספק האפשרות כי יחזור לבית הלבן.

האצ'ינסון, עוזרת בכירה לשעבר של ראש הסגל לשעבר של הבית הלבן, מארק מדוז, העלתה כמה טענות מרעידות - הכוללות את הטענה שטראמפ היה מודע לכך שכמה מתומכיו היו חמושים באותו היום של המרד על הקפיטול, אך עדיין הורה להם להגיע למבנה מכיוון ש"הם לא כאן כדי לפגוע בי". 

היא גם סיפרה על שיחות ששמעה בין טראמפ למדוז, בהן הראשון אמר כי "לא אכפת" לו שהתומכים שלו קוראים "לתלות את מייק פנס", מכיוון שהוא האמין שזה "מגיע" לסגן הנשיא שלו.

מאז העדות הזו, טראמפ נמצא מאחורי דה-סנטיס, לאחר שרק בשבוע שעבר הוא הוביל עליו בתשעה אחוזים.

מתיו שאדיק, ראש השוק הפוליטי של Smarkets, אמר בהצהרה כי "העלייה המתמשכת של רון דה-סנטיס הביאה כעת לכך שהוא הרפובליקני הפייבוריט לזכייה בבחירות 2024".

"התמיכה בדונלד טראמפ מתערערת בשבועות האחרונים, וייתכן שהדיונים בקונגרס משפיעים במידה מסוימת. בעוד שעדיין יש לו סיכויים לחזור לבית הלבן, כעת נראה שהוא עלול לעמוד בפני אתגר רציני מצד דה-סנטיס", הוסיף.

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE