הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האמריקאים ימשיכו לשלם הרבה על דלק - בשם "הסדר העולמי החדש"
היועץ הכלכלי של נשיא ביידן, בריאן דיס, אמר כי האמריקאים יצטרכו לנשוך שפתיים אל מול מחירי הגז הגבוהים, זאת עבור מטרה גלובלית. אבל במקביל, ביקש מהם לסמוך על הנשיא "שיעשה כל שביכולתו"

היועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן, בריאן דיס, העניק ראיון בו אמר כי תושבי ארצות הברית יצטרכו לסבול את הכאב בכיסם כאשר הם ממלאים דלק, ללא הגבלת זמן - וכל זאת בשם "הסדר העולמי הליברלי". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דבריו של היועץ הכלכלי מגיעים שעות לאחר שהנשיא בעצמו אמר שהאמריקאים יצטרכו לשלם הרבה "ככל שיידרש" עד שאוקראינה תביס את רוסיה. 

במהלך ראיון ברשת CNN שנערך ביום חמישי, דיס, מנהל המועצה הלאומית לכלכלה נשאל על דבריו של הנשיא, והתבקש לתת הסבר למשפחות אמריקאיות שלפתע לא יכולות להרשות לעצמן לשלם מחירי דלק כמו 4.85 דולר לגלון במשך חודשים ואף שנים. 

דיס ענה: "מה ששמעת מהנשיא היום, היה ביטוי ברור של ההימור. מדובר על העתיד של ההסדר העולמי הליברלי, ואנחנו צריכים לעמוד איתן". 

"אבל, במקביל, מה שהייתי אומר למשפחות האלה ולשאר האמריקאים ברחבי המדינה, הוא שיש לכם נשיא, ממשל שעומד לעשות כל שביכולתו כדי להקהות את עליות המחירים האלה ולהוריד אותם", הוסיף.

 

 

ביידן והממשל שלו נוהגים לייחס את העלייה הגבוהה במחירי המשאבה לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ולפלישה לאוקראינה, אם כי על פי עובדות ברורות - הסכסוך אכן השפיע על המחירים, אך הוא לא היה הטריגר.

אתמול, יועץ כלכלי בכיר, שעבר עם דונלד טראמפ וגם עם רונלד רייגן, אמר כי המלחמה במזרח אירופה אכן גרמה ל"בעיות בנפט ובאנרגיה", אך היא התרחשה "הרבה יותר מאוחר". 

"את בעיית הנפט הייתי שמח 90 אחוזים על ג'ו ביידן והממשל הזה, בגלל מדיניות האנטי ייצור שלהם", אמר ארתור לאפר. 

לפי קורס מקוון של צוות החשיבה של המועצה ליחסי חוץ, World101, "סדר עולם ליברלי" מתייחס ל"סדרה של ארגונים והסכמים בינלאומיים לקידום שיתוף פעולה גלובלי בנושאים הכוללים ביטחון, סחר, בריאות ומדיניות מוניטרית". הרעיון נוצר על ידי מנהיגי העולם בעקבות מלחמת העולם השנייה, במאמץ למנוע מאלימות שכזו לחזור. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE