הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערה במקסיקו: הנשיא כינה עיתונאי יהודי כ'היטלר' - ולא הסכים לחזור בדבריו
הנשיא אוברדור תקף את אחד ממבקריו, והקהילה היהודית במקסיקו זעמה על השוואה ש"לא מתקבלת על הדעת" ל"משטר הכי צמא דם בהיסטוריה"

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, הכעיס מאוד את הקהילה היהודית במדינה שלו כאשר האשים את אחד מחבריה, דמות בולטת המוכר כמבקר חריף של הממשלה, כמי שחושב כמו אדולף היטלר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

אוברדור תקף ביום רביעי את קרלוס אלאזרקי, בעל טור בעיתון 'אל יוניברסל' ואנליסט פוליטי בכיר, והשווה את הרעיונות שהוא מעלה לכאלה של הרודן הנאצי. במסיבת עיתונאים, הוא הציג סרטון של אלאזרקי משנת 2021, שבו אמר שהמפתח להביס את המפלגה של הנשיא הוא להשתמש בשקרים ובתעמולה נגדה. 

אחרי שהציג את הסרטון, הנשיא אוברדור אמר לתקשורת: "הוא שמרן מאוד, ממש היטלריאן".

אלאזרקי תקף פעמים רבות את הנשיא אוברדור, אמר שהוא מזיק למדינה ומאפשר למהגרים לא מתועדים מוונצאלה להיכנס באופן חופשי משדה התעופה החדש - דבר אותו הממשלה מכחישה. 

הוועד המרכזי של הקהילה היהודית של מקסיקו זעמו, ופרסמו הודעה המגנה את השימוש של הנשיא במונח 'היטלריאן' כדי להתייחס לאחרים. "כל השוואה עם המשטר הכי צמא דם בהיסטוריה היא מצערת, ולא מתקבלת על הדעת".

אלא שהביקורת מצד הקהילה היהודית, אשר לפי נתונים רשמיים מונה כ-59 אלף איש, לא ערערה את הנשיא, וביום חמישי אוברדור עמד מאחורי דבריו בטענה שהאידיאלים של היטלר ומנהיגים אחרים, כמו בניטו מוסוליני האיטלקי או ג'וזף סטלין הרוסי, נמשכים גם היום בעולם. 

"החשיבה הזו והאידיאלים, לא מתים. ולזה התכוונתי - האידיאלים. מר אלאזרקי הוא חסיד של החשיבה של היטלר", אמר שוב הנשיא, והצביע על ראש התעמולה הנאצית ג'וזף גבלס והשימוש שלו בשקרים כדי לתמרן את דעת הקהל. "זוהי המהות של אסטרטגית הפרסום או התעמולה של אלאזרקי". 

עם זאת, אוברדור הדגיש כי אמנם יש לו מחלוקת ארוכה עם אלאזרקי, אך יש לו הרבה כבוד ליהודים: "יש לי חברים טובים מאוד מהקהילה היהודית".

אלאזרקי שוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, ואמר כי הוא לא מצליח להבין את נשיא המדינה, ושדבריו בסרטון שהוצג הוצאו מהקשרם.

חבר הקונגרס מהאופוזיציה, סנטיאגו קריל, תקף גם הוא את הנשיא ואמר: "ההערות של הנשיא נגד אלאזרקי לא רק פוגעת בחופש הביטוי, אלא אינה ראויה ויוצאת מכל פרופורציה. לקרוא לחבר בולט בקהילה היהודית 'היטלריאני', זה חריג ביותר".



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE