הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קליפורניה פונה לתושבי פלורידה: "בואו אלינו - הרפובליקנים לוקחים לכם את החופש"
בקמפיין שפרסם ברחבי מדינת הסאנשיין, גווין ניוסום תקף את הרפובליקנים שלדבריו פוגעים בחירויות הבסיסיות השונות. לדעת מומחים, הצעד הפוליטי שעשה מסמן הסתכלות אל עבר הנשיאות

לפני כשבוע פורסם כי מושל קליפורניה, גווין ניוסום, הזמין שטחי פרסום בפלורידה עבור קמפיין עבור הרביעי ביולי - שנחשף היום (שני), שם הוא מגנה את מקבילו רון דה-סנטיס והפגיעה של הרפובליקנים, לדבריו, בחופש. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

המושל הדמוקרטי של קליפורניה, שכזכור מתמודד לבחירה מחדש, העלה לאוויר פרסומת בת 30 שניות, שם הוא דיבר על מספר נושאים לאומיים המעסיקים מאוד את החברה האמריקאית.

במודעה, ניוסום הצביע על הניסיונות של הרפובליקנים להגביל את ההצבעה ואת חופש הדיבור בכיתות, זאת בהתייחסות לחוק שעבר בפלורידה הנקרא 'חוק זכויות ההורים', אך מכונה על ידי המבקרים 'אל תגיד הומו' מאחר שהוא קובע שאין לשוחח עם ילדים בגילי גן עד ג' על זהות מגדרית ונטייה מינית. 

"החופש הוא תחת מתקפה במדינה שלך", אמר המושל בפרסומת, בעודו פונה לתושבי פלורידה. "המנהיגים הרפובליקנים אוסרים על ספרים, מקשים על ההצבעה, מגבילים דיבור בכיתות - אפילו מפלים נשים ורופאים".

"אני קורא לכולכם החיים בפלורידה, להצטרף למאבק, או להצטרף אלינו, בקליפורניה, שם אנחנו עדיין מאמינים בחופש: חופש הביטוי, חופש הבחירה, חופש משנאה והחופש לאהוב", המשיך ניוסום, כאשר ברקע ישנם צילומי אוויר של מזח סנטה מוניקה ושתי נשים שמחזיקות ידיים ומניפות את דגל הגאווה. "אל תיתנו להם לקחת את החופש שלך".

 

 

דובר הקמפיין של המושל דה-סנטיס, דייב אברמס, אמר לרשת CNN ש"גווין ניוסום עשוי באותה מידה להעלות באש ערימה של מזומנים. תעבירו את הפופקורן, אל מול הניסיון הנואש שלו לזכות בחזרה בפליטי קליפורניה שברחו מגיהנום שהוא יצר במדינה שלו, ועברו לפלורידה".

הקמפיין של ניוסום מעלה שאלות אצל מומחים שונים, התוהים אם הוא מתכנן לרוץ לנשיאות. "הוא היה צריך לדעת שאנשים יפרשו את זה בצורה של שאיפה לקמפיין נשיאותי", אמר פרופ' למדעי המדינה באונ' סן פרנסיסקו, ג'יימס טיילור. "אחרי הריקול, ניוסום התחזק, ואז חשבתי שזה מגדיל את מעמדו לרוץ לתפקיד לאומי".

האנליסט הפוליטי לארי גרסטון, אמר שניוסום כבר מכוון למועמדים חזקים של המפלגה הרפובליקנית, בזמן שהוא מרחיב את "הנוכחות שלו בנושאים לאומיים".

גרסטון הוסיף שניוסום ממצב את עצמו "כך שאם מסיבה כלשהי ביידן לא ירוץ, ואם האריס לא תצליח, יש את ניוסום". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא חושב שמושל קליפורניה מסתכל על הבחירות ב-2028, ולא אלה הקרובות. 

 

99% לא
1% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE