הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר המהגרים: מחוזות בטקסס הכריזו על "פלישה"
ארבעה מחוזות במדינת הכוכב הבודד מנסות למשוך תשומת לב ארצית על המשבר ההולך ומחריף, ולהפעיל לחץ על המושל גרג אבוט במטרה שיכריז בכל המדינה על פלישה

מספר מחוזות בטקסס, שחווים הצפה בכמות המהגרים החוצים את הגבול, הכריזו על "פלישה" אל גבולותיהם - צעד שמטרתו ללחוץ על המושל להוציא הצהרה דומה כוללת למדינת הכוכב הבודד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המחוזות קיני, גוליאד, טרל ויובלדי, פרסמו את ההצהרה הזו, אם כי היא לא מעניקה להן כל סוג של סמכות משפטית או חוקית. עם זאת, גורמים רשמיים במחוזות הללו מקווים שהצעד יפנה את תשומת הלב הארצית למשבר הגבול המחריף.

"פולשים אלינו. העובדות האלה קיימות", אמר שופט מחוז קיני, טולי שהאן, במסיבת עיתונאים שנערכה בברקטוויל. "זה אמיתי. אנחנו רוצים שארצות הברית תדע שזה אמיתי, כי היא לא יודעת מה קורה כאן".

כאשר כולם יחד מתחו ביקורת על ממשל ביידן שמתנהל ב"מדיניות גבול פתוחה", פקידים מכל מחוז סיפרו כיצד הקהילות שלהם מוצפות במהגרים, עם הברחות של בני אדם וסמים דרך הערים הקטנות שלהם על בסיס יומי.

בכיר לשעבר במשרד לביטחון המולדת, קן קוצ'ינלי - ששירת תחת ממשל טראמפ, שימש כנציג של ארבעה המחוזות ואמר כי הצעד שלהם "נותן למושל את הסמכות להתמודד עם הפלישה הזו".

לדבריו, כעת לאחר שהתובע של מחוז קיני למשל, כלומר שרשות חוקית הכריזה על פלישה, המושל גרג אבוט יכול לנקוט בצעדים נוקשים יותר כלפי המהגרים. הוא דיבר על תוכנית בסגנון 'כותרת 42', שעברה בתקופת ממשל טראמפ, שבה מהגרים מגורשים אוטומטית אם הם חוצים את הגבול לטקסס. 

כזכור, חודש מאי האחרון שבר את שיאי ההתקלויות בין מהגרים לסוכני הגבול, כאשר המספר הרשמי עמד על 239,416, כאשר חלקם נכנסו, חלקם גורשו - ורבים שהסתננו בכלל לא נספרו.

לפני כעשרה ימים, משאית גדולה בעלת 18 גלגלים נמצאה נטושה בצידי כביש בסן אנטוניו, ובתוכה היו עשרות מהגרים שהוברחו מהגבול, כאשר יותר מ-50 מהם מתו בדרך, ככל הנראה בגלל החום הכבד וחוסר האוורור והקירור במשאית.

המושל הרפובליקני הטיל את כל האשמה על הנשיא, ואף אמר: "מקרי המוות האלו הם על ביידן. מה שאירע הוא תוצאה של מדיניות הגבול הפתוחה והקטלנית שלו. זה מראה את ההשלכות הקטלניות של הסירוב שלו לאכוף את החוק".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE