הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ניצחון ישראלי על איראן": אמריקה החזירה את סנקציות הנפט כנגד האייטולות
וושינגטון הטילה סנקציות על יצרניות הנפט המרכזיות של איראן לאחר הכישלון להחיות את הסכם הגרעין, אך נראה כי משטר האייטולות יוכל להמשיך לשווק נפט לקונה העיקרית - סין

סוף לנפט איראני המציף את השוק.

לאחר חודשים של ניסיונות כושלים להחיות את ה-JCPOA, הלא הוא הסכם הגרעין האיראני, הודיע ​​ביום רביעי ממשל ביידן שהוא מטיל סנקציות על 15 אנשים וישויות שהיו מעורבים במכירות ובמשלוחים בלתי חוקיים של מיליוני חביות של נפט איראני. הסנקציות החדשות שנחשפו על ידי שר החוץ אנטוני בלינקן, באות כאשר המאמצים האחרונים להחיות את הסכם הגרעין עם איראן כשלו. ואכן הדבר מעיד על עליית מדרגה מצד ממשל ביידן ביחס ובטון כלפי איראן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ארה"ב מייעדת 15 אנשים וישויות שעסקו במכירה ובמשלוח בלתי חוקי של נפט איראני, מוצרי נפט ומוצרים פטרוכימיים. ישויות אלו, הממוקמות באיראן, וייטנאם, סינגפור, איחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות) והונג קונג, תמכו בסחר באנרגיה איראנית שהניב הכנסות בלתי חוקיות בשווי מיליוני דולרים", אמר שר החוץ בלינקן בהצהרה.

"בעוד ארה"ב מחויבת להשיג הסכם עם איראן המבקש חזרה הדדית לעמידה בתוכנית הפעולה המקיפה והמשותפת, נמשיך להשתמש בכל הרשויות שלנו כדי לאכוף סנקציות על מכירת נפט ופטרוכימיקלים איראניים", הוסיף תת-שר האוצר לטרור ולמודיעין פיננסי בריאן א. נלסון.

בלינקן מסר ששלושת הישויות האיראניות שמשרד החוץ הטיל עליהן סנקציות כוללות הן:

  1. Zagros Tarabaran-E Arya, שהיא סוכנות משלוחים של מוצרי נפט איראניים;
  2. Persian Gulf Star Oil Company, שהיא היצרנית הגדולה ביותר של גז מעובה באיראן
  3. וחברת East Ocean Rashin Shipping Co. Ltd, שהיא סוכנות נמל ומשלוחי נפט ופטרוכימיה איראניים.

"ארה"ב הייתה כנה ביציאתה לנתיב דיפלומטי משמעותי במטרה להשיג חזרה ליישום מלא של תוכנית הפעולה המשותפת והמקיפה (JCPOA). איראן היא זו שעד היום לא הצליחה להפגין תעוזה דומה ומחויבות לדרך זו. בהעדר שינוי מסלול מאיראן, נמשיך להשתמש בסנקציות שלנו כדי לכוון לייצוא של נפט, מוצרי נפט ומוצרים פטרוכימיים מאיראן", מסר בלינקן.

בשורה התחתונה: ממשל ביידן איבד את הסבלנות עם איראן, לאחר שהבין שטהרן מעולם לא התכוונה להביא את עסקת ה-JCPOA לסגירה בתנאים מקובלים.

יש לצפות כי סנקציות זוחלות יואצו ויעטפו עוד ועוד ישויות איראניות רשמיות כל עוד טהרן ממשיכה לתעתע בביידן.

ומכיוון שאין סיבה שאיראן תשנה את התנהגותה - ומשום שיצרנית הנפט מוכרת כמה שהיא רוצה לסין שמתעלמת מהסנקציות של ארה"ב ורוכשת נפט איראני ורוסי בהנחות משמעותיות (למעשה, איראן היא מתחרה כעת על מחיר הנפט הנמוך של רוסיה) - המפסידים היחידים כאן הם צרכנים ונהגים אמריקאים שלא ייהנו מהמאגר הפוטנציאלי של 1-2 מיליון חביות ליום של יצוא איראני שיוריד בצורה חדה את מחירי הדלק בארה"ב.

במקום זאת המנצחת היחידה כאן ברמה הכלכלית תהיה סין והמנצחת ברמה הביטחונית - ישראל ובעלות בריתה מקרב המדינות המוסלמיות הסוניות המתונות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE