הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעוד ביידן מבקר בישראל ובסעודיה - פוטין יגיע לאיראן
הנשיא הרוסי יבקר בשבוע הבא בטהראן, אשר צפויה לספק למוסקבה ציוד צבאי עבור מאבקה באוקראינה. זאת במקביל לנסיעתו של הנשיא האמריקאי למזרח התיכון

הנשיא ולדימיר פוטין ייסע לאיראן בשבוע הבא, זאת על רקע הדיווחים שטהראן יכולה לספק מל"טים לצבא רוסיה כדי לסייע לה במלחמה באוקריאנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כל זאת, בעוד הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן החל את ביקורו הרשמי בישראל, ולאחר מכן ימשיך לסעודיה - כאשר תוכנית הגרעין והפעולות הצבאיות השונות של איראן תהיה אחד הנושאים העיקריים על שולחן הדיונים. 

המנהיג הרוסי ישתתף בפגישה עם מנהיגי איראן וטורקיה, והיא תכלול שיחות הקשורות לסוריה - כך הודיע דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. 

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, אמר ביום שני כי לגורמים רשמיים יש "מידע" שאיראן צפויה עוד החודש לאמן כוחות רוסים כיצד להשתמש במל"טים שלה, כולל כאלה שיכולים לשאת נשק. לדבריו, לא ברור אם המל"טים, שעשויים למנות מאות, כבר נמסרו לרוסיה.

יממה לאחר מכן, דובר משרד החוץ האיראני התייחס לפרסומים הללו - ולא הכחיש את שיתוף הפעולה "של איראן עם רוסיה בכמה טכנולוגיות מתוחכמות, שנקבעו עוד לפני תחילת המלחמה במזרח אירופה", אמר. "לא הייתה שום התפתחות מיוחד בהקשר הזה לאחרונה".

ראש הוועדה הכלכלית של הפרלמנט האיראני, אמר לכלי תקשורת ממלכתיים כי הביקור של פוטין נועד לשפר את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות, שנמצאות במוקד סנקציות כבדות מצד מדינות המערב. 

מדובר בצעד נוסף המסמן התקרבות בין שתי המדינות, כאשר בסוף החודש שעבר פורסם כי טהראן, לה יש את מאגר הגז השני בגודלו בעולם, הגישה בקשה להצטרף לקבוצת BRICS - הכוללת את ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה - שמשתמשת כאלטרנטיבה חזקה לשוק המערבי. כמו כן, ארגנטינה גם היא הגישה בקשה להצטרף לקבוצה. 

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, אמרה אז כי "בזמן שהבית הלבן חשב על מה עוד לכבות בעולם, לאסור או לקלקל - ארגנטינה ואיראן מבקשות להצטרף ל-BRICS". 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE