הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר המהגרים: מקסיקו תשקיע 1.5 מיליארד דולר עבור פרויקטים בגבול
ההסכם התקבל בפגישה בין הנשיא ביידן ומקבילו המקסיקני. פקיד בבית הלבן אמר כי הפרויקטים לא יכללו את המשך בניית החומה, אך יושקעו בנמלי הכניסה ושיפור תהליך סינון המהגרים

ממשלת מקסיקו הסכימה להשקיע 1.5 מיליארד דולר בשורה של פרויקטים של בנייה לאורך הגבול הצפוני שלה, זאת כדי לחזק את היכולת של ארצות הברית לסנן ולעבד מהגרים. כך אמר גורם בבית הלבן ביום שלישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיאי ארה"ב ומקסיקו (צילום: רויטרס)

 

ההסכם התקבל בפגישה בין נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, עם הנשיא ג'ו ביידן – לפני שהאחרון טס לביקור רשמי בישראל ובסעודיה.

כזכור, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ דחף את בניית החומה לאורך הגבול עם מקסיקו, ואמר שהוא יגרום לממשל המקסיקני לשלם עליה. בעוד שארצות הברית אכן בנתה מאות קילומטרים מהחומה, עד כה ממשלת מקסיקו לא שילמה על כך.

אך כעת, מקסיקו הסכימה לשלם עבור מספר פרויקטים כחלק ממאמץ משותף עם ארצות הברית, כולל מודרניזציה של נמלי הכניסה ושיפור תהליכי הסינון של המהגרים המנסים לחצות את הגבול. הפרטים הקטנים עדיין נמצאים בדיונים, אבל פקיד ממשלתי הדגיש כי ההסכם לא יכלול בניית חומה.

המטרה של הפרויקטים החדשים תהיה לשפר את המהירות והאבטחה של הבדיקות לאורך הגבול, אך לאו דווקא להרתיע מהגרים מלחצות אל תוך ארצות הברית.

החדשות מגיעות ברקע החרפה במשבר הגבול, כאשר מחודש לחודש מספר המהגרים גדל, ובתחילת השנה הנוכחית הממשל הפדרלי חזה כי כמות הקטינים אשר יחצו את הגבול ישבור שיא של 161 אלף ילדים המגיעים ללא ליווי מבוגר – שבמקרים כאלה, על פי החוק האמריקאי, הם מקבלים הגנה מפני גירוש ומועברים מיידית למקלטים.

בשבוע שעבר מספר ערי גבול בטקסס הכריזו על מצב "פלישה", מה שהביא את המושל הרפובליקני גרג אבוט "לנקוט בצעד חסר תקדים" בגלל "סירובו של הנשיא ביידן לעשות את עבודתו ולאכוף את חוקי ההגירה".

טקסס החליטה להעניק למחלקת ביטחון הציבור של המדינה את הסמכות לעצור מהגרים שחוצים את הגבול ולהחזירם למקסיקו, שכן זהו צעד חריג מאחר שרק הממשל הפדרלי מורשה חוקית לאכוף את חוקי ההגירה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE