הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים מנשירת שיער? הנה 4 מאכלים שכדאי לכם להימנע מהם
נשירת שיער הינה תופעה אסתטית ובריאותית המטרידה נשים וגברים כאחד, כאשר רבים אינם יודעים כי לתזונה שלנו יש השפעה אדירה על עוצמת התופעה. במיוחד בשביל זה ריכזנו עבורכם מספר מאכלים שרצוי להתרחק מהם במידה ואתם סובלים מנשירה

נשירת שיער יכולה לנבוע בעקבות סיבות שונות ומגוונות, חלקן סביבתיות, חלקן גנטיות, ופעמים רבות הסיבות נובעות מהתזונה שלנו. למעשה, מחקרים של השנים האחרונות חושפים כי לאכול שאנו אוכלים השפעה אדירה על מצב השיער. הסיבה לכך היא שהמזון שאנו אוכלים אחראי על ויטמינים ומינרלים שנספגים בגוף ובשיער, ומזינים אותו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לכן, כאשר אנו לא אוכלים מספיק ירקות, פירות, חלבון וברזל, פעמים רבות נוכל להיקלע למצב בלתי נעים של נשירת שיער מוגברת. אותם מחקרים הראו כי בדיקות השם של אנשים שסובלים מהתופעה חשפו מחסורים משמעותיים בברזל, ויטמינים, וחלבונים. 

הנה ארבעה מזונות שכדאי להימנע מהם על מנת לשמור על שיער בריא ולצמצמם את הנשירה:

מזון מעובד

מה שלא טוב עבור הקיבה שלנו, כנראה גם לא טוב לשיער. אנו כמובן מדברים על מזון מעובד, עתיר פחמימות, שומנים וסוכרים. בדרך כלל מדובר על מזון מהיר אשר עלול לגרום לחסימת נקבוביות וכתוצאה מכך לנשירת שיער מוגברת. 

מתוקים

אם אתם סובלים לאחרונה מנשירת שיער אולי כדאי להפחית קצת בגזרת הקינוחים. הסיבה היא בעקבות העובדה כי סוכר משבש את היכולת של הגוף לספוג חלבונים, אשר חיוניים לצמיחה בריאה של השיער. אם התפריט שלכם מכיל הרבה סוכר, רצוי לערוך בו כמה שינויים.

יתר מדי דגים

למרות שדגים מכילים אבץ, מינרל חשוב במיוחד לבריאות השיער והקרקפת – ישנם דגים המכילים גם לא מעט כספית, אשר עלולה לגרום לדילול השיער ואף לנשירה מסיבית. למעשה, ככל שהדג גדול יותר, כך כמות הכספית גבוהה יותר. לכן עדיף להימנע מדגי מקרל וטונה. במקום זאת אפשר לאכול אנשובי, מטיאס, סלמון, אמנון ועוד. 

קמח לבן

כל דבר המורכב מפחמימות מעובדות כמו לחם לבן, פתיתים ועוד יכול לגרום נזק לשיער. הסיבה לכך היא העבודה כי פחמימות מסוג זה מתפרקות בגוף לסוכרים, הן חסרות רכיבים תזונתיים לבריאות השיער, לכן תזונה עשירה בפחמימות מעובדות עלולה להוביל לנשירת שיער.

אז מה כדאי לאכול בשביל לשמור על שיער בריא וחזק ולהימנע ממצב של נשירת שיער?

לסיכום, תזונה עשירה בחלבונים תסייע לכם לשמור על שיער חזק ומלא. אז מה אוכלים? בשר רזה, דגים, עוף, שעועית ושאר קטניות, כולם מהווים מקור נהדר לחלבון איכותי ועשיר. כמו כן, ברזל גם חשוב, רמה נמוכה של ברזל יכולה להוביל לאנמיה, שאחד התסמינים המרכזיים שלה היא נשירת שיער.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE