הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כולם מדברים על זריקות הרזיה, אך האם הן באמת עובדות?
הן הפכו להיות בשורה של ממש עבור מי שסובל מעודף משקל, אך גם להיט נחשק עבור מי שלא באמת זקוק להן. כעת, מומחים מסבירים כי לא מדובר בתרופת פלא, ולמעשה, עדיף לבחור בתזונה נכונה ופעילות גופנית. הנה כל מה שכדאי לדעת

ניתן לראות כי בשנים האחרונות השמנה ממשיכה להיות אחד האיומים הגדולים לבריאותם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. למעשה, ארגון הבריאות העולמי אף הגדיר אותה כמגיפה. כמו כל מחלה, גם השמנה דורשת טיפול. הטיפול תמיד כולל בבסיסו תמיכה בשינוי אורח חיים, בדגש על שינוי תזונתי ופעילות גופנית, וכל טיפול נוסף נועד לסייע למטופל להתמיד בשינוי הרגלים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עם זאת, כאשר מסתמכים על אמצעים אלו בלבד, אחוזי ההצלחה נמוכים, במיוחד לאורך זמן. כל מי שירד במשקל באמצעות דיאטה יודע כמה קשה לשמר את ההישג לאורך זמן. זהו לא עניין של כוח רצון או שליטה עצמית, אלא ביטוי של אותו חוסר איזון בגזע המוח המביא לתחושת רעב מוגברת ושובע ירוד וחולף, המביאים להתנהגות אכילה לקויה.

כיצד עובדות הזריקות?

בעשור האחרון ניתן לראות שינוי דרמטי באפשרויות לטיפול תרופתי להשמנה - תרופות נוחות בטוחות ויעילות יותר מציפות את השוק. שינוי זה הביא לכך שיותר רופאים רושמים תרופות אלו ויותר מטופלים נוטלים אותן. מדובר בתרופות הניתנות בהזרקה תת עורית ומכילות למעשה הורמון סינטטי זהה כמעט לחלוטין להורמון אשר מופרש מתאים מיוחדים במערכת העיכול שלנו לאחר ארוחה.

במוח הוא מביא להשפעה ישירה על מרכזי הרעב והשובע ומביא לירידה בתחושת הרעב ובהתעסקות המחשבתית באוכל. במערכת העיכול הוא מביא להאטה בהתרוקנות קיבה כך שכל מה שאנחנו אוכלים נמצא יותר זמן בקיבה ועל ידי כך מביא לשובע מוקדם יותר במהלך הארוחה, אשר גם נמשך זמן רב לאחריה. 

איך משתמשים?

הזריקה סקסנדה ניתנת בהזרקה תת עורית פעם ביום במינון הולך ועולה עד מינון של 3 מ"ג. הצפי לירידה במשקל עם תרופה זו הוא כ-10 אחוזים במשקל הגוף.

חשוב לציין כי מספרים אלו הינם ממוצע של אלפי מטופלים. במציאות יש מטופלים שנוטלים סקסנדה ויורדים אף 20 אחוזים במשקל ולעומת זאת מטופלים שלא מגיבים לטיפול כלל. מאפיין נוסף של תרופות אלו הינו שלאחר מספר חודשים משקלו של המטופל מתייצב והוא מפסיק לרדת במשקל. לא מדובר בהפסקת השפעת התרופה אלא במהלך התקין של הטיפול. עם זאת, מטופלים שניצלו את תקופת הטיפול הממושכת לשינוי אמיתי בהרגליהם, יחסם עם אוכל, והמקום שאוכל משחק בחייהם, בהחלט יכולים לנסות להפסיק טיפול תוך המשך מעקב.

אילו תופעות לוואי קיימות?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן בחילות, אי נוחות בטנית, שלשולים או עצירות. תופעות אלו נחשבות קלות והן משתפרות ואף חולפות לחלוטין עם הזמן. תופעות לוואי נדירות שאינן תלויות מינון הינן דלקת חריפה של הלבלב  וסיבוכים של אבני מרה כמו דלקת חריפה של כיס המרה.

לסיכום, למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים למטופלים עם יחס משקל לגובה מעל 30, או מעל 27 אם המטופל סובל בנוסף מתחלואה נלווית להשמנה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE