הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נגד עצת המומחים: הדמוקרטים העבירו 700 מיליארד ל"חוק הפחתת האינפלציה", כלכלנים מזהירים - "לזרוק דלק על מדורה"
נראה כי מעטים הפעמים בהיסטוריה האמריקאית שבאופן כה בוטה בוצע מהלך שמטרתו המוצהרת "הפחתת אינפלציה", לא רק שלא תושג - אלא בדיוק ההיפך, כל הפרטים על הצעת החוק הדמוקרטית שרק תעזור להביא את אמריקה למיתון עמוק

הסנאט האמריקאי הצביע אמש על אישור 'H.R. 5376', הידוע גם בשם "חוק הפחתת האינפלציה", במסגרת הצבעה בה 50 מתנגדים רפובליקנים הפסידו ל-51 תומכים דמוקרטים.

החקיקה החדשה עברה לאחר שסגנית הנשיא קמאלה האריס שברה את השוויון.

"זו הייתה דרך ארוכה, קשה ומפותלת", אמר הסנאטור צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי שניצח על ההצגה.

חוק הפחתת האינפלציה עלה לאחר ששומר והסנאטור ג'ו מנצ'ין חתמו על הסכם שבמסגרתו תעלה גרסה מצומצמת של חוק Build Back Better השנוי במחלוקת. החוק החדש מתמקד בהפחתת הגירעון ובבלימת האינפלציה, בהרחבת סובסידיות אובמה-קר מוגברות, ובהוצאה של יותר מ-300 מיליארד דולר על תוכניות לשינויי אקלים, והענקת מנדט למדיקייר לנהל משא ומתן על מחיר התרופות. 

ג'ים בנקס, רפובליקני מאינדיאנה, טען כמו רפובליקנים רבים אחרים וכלכלנים אחרים (גם דמוקרטים)- כי הצעת החוק לא רק שלא תפחית את האינפלציה אלא תזרים עוד כסף לכלכלה שממילא סובלת מעודף "כסף חם", ומחירים גבוהים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החקיקה גם תפגע ביצרנים בצורה הקשה ביותר עם מס חברות מינימלי של 15 אחוז, לפי הוועדה המשותפת למיסוי (JCT). חוק הפחתת האינפלציה גם יוסיף יותר "דלק" ל"אש האינפלציה", לפי הנציג ג'ייסון סמית' ממונטנה, החבר בוועדת התקציב של בית הנבחרים.

סמית' הסביר כי חוק הפחתת האינפלציה משתמש בגימיקים תקציביים וקיזוזים מזויפים כדי להסוות את העלות האמיתית, ולדעתו הצעת החוק תוסיף 114 מיליארד דולר לחוב.

עתה, לאחר אישור הסנאט, הצעת החוק תגיע לבית הנבחרים, שם היא ככל הנראה תעבור, ללא כל מחלוקת גדולה בשל הרוב הדמוקרטי בקונגרס.

וועדת החירות של בית הנבחרים פרסמה הצהרה מיוחדת בעקבות ההצבעה, והכריזה על התנגדותה לחוק הפחתת האינפלציה:

"העובדה היא שלבוננזת ההוצאות האחרונה של הדמוקרטים יש הרבה יותר קשר עם חקיקת האג'נדה הסוציאליסטית של ה'גרין ניו דיל' מאשר באמת לעזור לאמריקאים הסובלים מאינפלציה מדהימה של 9.1%".

"שורה של מומחים לא מפלגתיים כולם מסכימים שהחקיקה הזו לא תפחית את האינפלציה, ורבים צופים שתהיה לה השפעה הפוכה. גרוע מכך, לא רק שהצעת החוק הזו מפנה 369 מיליארד דולר בנדיבות לאינטרסים מיוחדים של שינויי אקלים, אלא שהיא עושה זאת על גב משלם המסים האמריקאי".

"כדי לממן את האג'נדה הסוציאליסטית שלהם, הדמוקרטים מגדילים את מס ההכנסה ב-80 מיליארד דולר (פי שישה מהתקציב השנתי של הסוכנות) כדי ליצור צבא של 87,000 סוכני אכיפה חדשים שיתמקדו באמריקאים עם לא פחות ממיליון ביקורות נוספות בשנה על משלמי המסים שמרוויחים פחות מ-200,000 דולר - אותו מעמד ביניים שסובל הכי הרבה מהאינפלציה המרקיעה שחקים של Bidenomics".

בוועדת החירות הוסיפו, "השם השגוי של 'חוק הפחתת האינפלציה' הוא אסון מכל נקודת מבט ויש להביסו".

 

32% לא
68% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE