הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפובליקנים מגנים את הפשיטה על ביתו של טראמפ: "הסלמה של המשטר"
חברי המפלגה הפנו אצבע מאשימה אל הדמוקרטים, ורבים טענו כי הסוכנויות הפדרליות מטאטאות את פרשת האנטר ביידן מתחת לשטיח – בעוד שהמרדף אחר טראמפ לא מפסיק

לאחר שסוכני ה-FBI פשטו על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו בפלורידה, חברי המפלגה הרפובליקנית הביעו את זעמם על המהלך והטיחו בממשל ביידן שהופך את משרד המשפטים ל"נשק פוליטי" – זאת במקביל לדמוקרטים שמהללים את הסוכנות על כך שהיא חוקרת את "העוולות" שטראמפ אחראי עליהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, פרסם גינוי חריף: "הפשיטה על מאר-א-לאגו היא הסלמה נוספת בנשק של סוכנויות פדרליות נגד יריבים פוליטיים של המשטר, בעוד שאנשים כמו האנטר ביידן מקבלים טיפול בכפפות לילדים. עכשיו המשטר מקבל עוד 87 אלף סוכני מס הכנסה לפעול נגד יריבו? רפובליקת בננה".

מנהיג סיעת המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו אזהרה ליועץ המשפטי לממשלה, מריק גרלנד, כי פיקוח נרחב של הרפובליקנים בקונגרס מכוון אליו. "התובע הכללי גרלנד: שמור על המסמכים שלך ונקה את לוח השנה שלך".

 

 

מושלת דרום דקוטה, קריסטי נואם, תקפה את סוכנות ה-FBI וכינתה את פעולותיה כ"לא אמריקאיות".

"הפשיטה של ה-FBI על ביתו של הנשיא טראמפ היא נשק פוליטי חסר תקדים של משרד המשפטים. הם חיפשו את הנשיא טראמפ כמועמד, כנשיא, ועכשיו כנשיא לשעבר. השימוש במערכת המשפט הפלילית באופן זה הוא לא אמריקאי", כתבה.

יו"ר הוועד הלאומי הרפובליקני, רונה רומני מקדניאל, כינתה את הפשיטה "מקוממת", והוסיפה: "כוח אבסולוטי משחית באופן מוחלט. אין ספור פעמים יש לנו דוגמאות של דמוקרטים המזלזלים בחוק ומנצלים לרעה את הכוח ללא מנוס, כולל האנטר ביידן. הדמוקרטים משתמשים בבירוקרטיה כנשק נגד הרפובליקנים. הפשיטה הזו מקוממת".

מקורות רבים אמרו לאתרי החדשות שהפשיטה של הסוכנות הפדרלית קשורה לחומרים שהנשיא לשעבר הביא לכאורה לביתו הפרטי לאחר שסיים את תפקידו בבית הלבן. הנושא הועבר למשרד המשפטים על ידי מנהל הארכיונים והרישומים הלואמיים, שאמר שהוא מצא חומר מסווג ב-15 קופסאות בבית המגורים של טראמפ.

אך כאמור, היו גם אלה שחגגו את המהלך של הסוכנות הפדרלית, כמו נציגת ה'סקווד' פרמילה ג'יאפאל מוושינגטון, שאמרה שה-FBI פועל למען "אחריות", ואף הרחיקה לכת לומר שטראמפ צריך להיות בכלא.

"זה מה שקורה כשאתה עובר על החוק, מנסה לגנוב בחירות ולהסית למרד קטלני. דונלד טראמפ צריך להיות בכלא. אני שמחה לראות את ה-FBI נוקט בצעדים לקראת לקיחת אחריות", אמרה.

 

 

לאחר הפשיטה, טראמפ פרסם הצהרה, שם טען בין היתר כי מדובר ב"התנהגות בלתי הולמת של תובעים, ניצול הנשק של מערכת המשפט ומתקפה של שמאל רדיקלי שבאופן נואש לא רוצים שאתמודד לנשיאות ב-2024".

הנציג רו חאנה מקליפורניה אמר כי דבריו של הנשיא לשעבר הם "הגנתיים". "ה-FBI לא נכנס סתם, אלא על ידי שופט שחתם על צו חיפוש. זה אומר שיש להם ראיות סבירות לגבי עוולות אפשריות. וזה משהו שכל המדינה צריכה לשים לב אליו".

"אני חושב שהתובע הכללי ומשרד המשפטים עשו עבודה טובה בכך שעקבו אחר העובדות. זה נותן לי ביטחון שמשרד המשפטים עובד בצורה יסודית, אובייקטיבית ולא פוליטית", המשיך.

 

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE