הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
87 חודשי מאסר לשוטר שהשתתף בפריצה האלימה לגבעת הקפיטול
השופט החמיר עם הנאשם, שוטר מווירג'יניה, והסביר שבחר לעשות זאת מכיוון שהוא "השתתף באירועים האלימים באופן מכוון, ולא נקלע למקום כפי שטען"

שוטר שלא היה בתפקיד כאשר פרץ לגבעת הקפיטול במהלך המהומות האלימות ב-6 בינואר נידון השבוע ליותר משבע שנות מאסר בכלא הפדרלי - העונש הכבד ביותר שנגזר עד כה על משתתפי האירוע החמור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אירועי ה-6 בינואר (צילום: Getty Images)

 

השוטר, סמל תומאס רוברטסון מווירג'יניה, סירב לומר דברים במהלך השימוע שנערך ביום חמישי האחרון, כאשר השופט הפדרלי כריסטופר קופר גזר עליו 7 שנים ו-3 חודשים בכלא, וזאת בנוסף לתקופת מבחן בת 3 שנים לאחר שחרורו.

התביעה הפדרלית דרשה להטיל שמונה שנות מאסר על רוברטסון, אולם בסופו של דבר הוחלט לשלוח אותו ל-87 חודשים בכלא - עונש זהה לנאשם נוסף, גיא ריפרט מטקסס, אשר הגיע לגבעת הקפיטול כשהוא חמוש באקדח.

בית המשפט הסכים לקבל את בקשתו של הנאשם ויקזז 13 חודשים מעונשו מכיוון שרוברטסון נמצא במעצר מזה למעלה משנה (לאחר שבית המשפט קבע שהוא הפר את תנאי השחרור בערבות שהוצבו לו לאחר שנעצר לראשונה).

 

אירועי ה-6 בינואר (צילום: AP)

 

כזכור, ההסתערות על גבעת הקפיטול אירעה בשישי בינואר 2021 - כשבועיים לסיום הקדנציה של דונלד טראמפ. במהלכה, תומכיו של הנשיא לשעבר פלשו לבניין הקונגרס במטרה למנוע את אישור ניצחונו של הנשיא ביידן. בין היתר, הם קראו לרצוח פוליטיקאים רבים כגון סגן הנשיא דאז מייק פנס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ואף תקפו שוטרים באלימות קשה.

רוברטסון, שכאמור היה אחד מאלפי המסתערים על הקפיטול, הורשע בחודש אפריל האחרון בכל שש העבירות שבהן הואשם, לרבות הפרעה לפעילות תקינה של המשטרה והסגת גבול עם נשק מסוכן - מקל מעץ. עורכי דינו ניסו לטעון שמדובר במקל הליכה, אך אנשי חבר המושבעים לא קנו את השקרים של הנאשם.

רגע לפני שחשף את גזר הדין, השופט הסכים עם קביעת חבר המושבעים ואמר: "[הנאשם] הגיע לגבעת הקפיטול במטרה להפריע לספירת הקולות, והוא בחר לעשות זאת ולא היה עובר אורח שנקלע לאזור במקרה", הסביר והוסיף, "עונש המאסר משקף את חומרת הסעיפים שבהם הורשעת".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE