הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן: למרות דירוג האישור הנמוך של ביידן - הוא יתמודד ב-2024
האמריקאים ממשיכים להתאכזב מהתנהלותו של הנשיא, ורבים מעלים את הצורך במנהיגות צעירה למפלגה הדמוקרטית – אך נראה כי בוושינגטון שומרים על אופטימיות לגבי עתידו של ביידן בתפקיד

מזכירת העיתונות קארין ז'אן-פייר אמרה כי הבית הלבן "מקבל" את דירוג האישור הנמוך של הנשיא ג'ו ביידן – אך התעקשה כי הוא עדיין יעמיד את עצמו לבחירה מחדש בשנת 2024. זאת למרות שמחוקקים דמוקרטים שונים טוענים שיש צורך במנהיג חדש למפלגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

עיתונאי של רשת ABC, ג'ונתן קארל, שאל את ז'אן-פייר על סקר שנערך לאחרונה, שהראה שרוב האמריקאים חושבים שמצב הכלכלה בארצות המשיך ממשיך להחמיר, ושאל אותה "מדוע כל כך הרבה אמריקאים לא מרוצים מהטיפול של הנשיא ביידן בנושא".

דוברת הבית הלבן ענתה לו: "אנחנו נגיד את זה, ואמרנו את זה בעבר, אנחנו מבינים את זה. אנחנו מבינים מה העם האמריקאי מרגיש בזמן הזה. האינפלציה והורדת העלויות היא בראש סדר העדיפויות של הנשיא זה".

היא המשיכה והזכירה ששיעור האינפלציה ביולי עמד על 8.5% היה נמוך יותר מ-9.1% שנרשם ביוני – למרות שיש לזכור כי המספרים הללו שברו שיאים של 40 שנה. ז'אן-פייר כיצד מחירי הבנזין ירדו בדולר במהלך החודשים האחרונים, ואמרה שזה קורה "בגלל חלק מהעבודה שהנשיא הזה עושה".

ז'אן-פייר גם הצביעה על הצלחות החקיקה האחרונות של ביידן, כמו חוק הפחתת האינפלציה, חוק שירותי הבריאות עבור וותיקים וחקיקת הנשק, זאת כסימן לכך שדירוג האישור של הנשיא עשוי להשתפר.

אבל אז קארל העלה נושא רגיש אחר שמעלה תהיות אצל רבים, שביידן בן ה-79 צריך לפנות את המקום כדי להכניס למפלגה הדמוקרטית מנהיגות צעירה יותר. ז'אן-פייר, שכמו תמיד דוחה טענות הקשורות לגילו של הנשיא, אמרה בתגובה: "הוא מתכוון לרוץ", אך אז הוסיפה: "אנחנו אפילו לא מתמקדים ב-2024. אנחנו מתמקדים ברגע הזה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE