הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קר לכם גם בקיץ? הנה 5 סיבות אפשריות
לא מסוגלים להיכנס לחדר עם מזגן? מתכסים בצעיף או ג׳קט גם במהלך הקיץ? מדובר על תופעה מוכרת היכולה לנבוע מכמה סיבות בריאותיות שונות. ריכזנו את כל המידע והסיבות שכדאי להכיר

אם אתם סובלים מקור כל הזמן, וגם בעונת הקיץ, הגיע הזמן שתבינו מה הסיבה. נכון, בדרך כלל לא מדובר בסכנת חיים, אך פעמים רבות זוהי סיבה הנובעת מאורח חיים לא בריא, תופעה בריאותית, הרגל מזיק ועוד. הנה הרשימה המלאה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא שותים מספיק מים

המים מסייעים בפירוק המזון ובהפיכתו לאנרגיה וחום. מחסור בנוזלים גורם להאטת המטבוליזם ומקשה על הגוף לייצר מספיק אנרגיה כדי לשמור על החום שלו. זו אמנם סיבה שכיחה פחות לתחושת הקור, אבל רצוי להביא אותה בחשבון, בפרט כשאתם מבלים שעות ארוכות בסביבה ממוזגת, שמצד אחד מקהה את תחושת הצמא, ומצד שני מעודדת מצבי התייבשות. בין הסממנים הנוספים להתייבשות: יובש בפה, שתן כהה, חולשה ותשישות.

אז מה ניתן לעשות? מקפידים על שתיית 12 כוסות מים ביום.  

מחסור בשעות שינה 

חוסר שינה עלול לשבש את פעילות ההיפותלמוס, אותו חלק במוח המווסת בין השאר את חילוף החומרים ואת טמפרטורת הגוף. ככל שאתם צוברים חסר בשעות שינה, כך אתם עלולים להגביר את הרגישות שלכם לקור בזמן הערות. כמו כן, במצב של חוסר בשעות שינה המוח מתקשה לחוש בשינויי הטמפרטורה בידיים וברגליים ולא יפנה לאזורים האלה מספיק דם במהלך השינה.

מה עושים? לא מוותרים על שינה איכותית של לפחות שבע שעות בלילה. נסו להקפיד גם על שעות קבועות של שינה וקימה, שמרו על חדר שינה מאוורר, נקי וקריר, וכמובן הרחיקו את הסמארטפון מהמיטה. 

הגזמתם עם הדיאטה 

השומן התת־עורי משמש כמבודד מפני קור. אם אתם סובלים מתת־משקל, יכול להיות שזו הסיבה לתחושת הקור. סיבה נוספת יכולה להיות קשורה לירידה דרסטית במשקל, לכך עלולה להיות השפעה על קצב חילוף החומרים בגוף.

מה עושים? ראשית, רצוי להיוועץ על כך עם איש מקצוע כדי שיתאים לכם תפריט בריא ומאוזן. במקביל כדאי לשלב פעילות ספורטיבית  שמעלה את מסת השריר ומשפרת את קצב חילוף החומרים.

מחסור בברזל

מתי בדקתם את ההמוגלובין שלכם לאחרונה? אחת הסיבות הנפוצות לתחושת קור לאורך כל ימות השנה היא אנמיה, כלומר חוסר בברזל. אנמיה היא מצב של חוסר בכדוריות הדם האדומות או בכמות ההמוגלובין האחראי להובלת החמצן והפחמן הדו־חמצני ושחרורם, מה שגורם לירידה בחמצון רקמות הגוף. התוצאה: פגיעה בתפקוד המערכות. התסמינים הם חיוורון, חולשה, עייפות ותחושת קור.

מה עושים? מבקשים מהרופא הפניה לבדיקות מעבדה. במקביל מקפידים על תפריט יומי המכיל מזונות עשירים בברזל: סויה, עלים ירוקים, אגוזים, שומשום ועוד.

תת פעילות של בלוטת התריס 

תחושת קור היא אחד התסמינים השכיחים ביותר לתת־פעילות של בלוטת התריס. התופעה מתפתחת כאשר בלוטת התריס לא מייצרת כמות מספקת של הורמוני תריס. בעקבות זאת חלה האטה בחילוף החומרים בגוף, שאחראי לאנרגיה ולוויסות הטמפרטורה.  

מה עושים? בדיקת מעבדה פשוטה שתבחן את תפקוד הבלוטה תספק לכם תשובה אם אכן זו הסיבה לאי סבילות לקור שממנה אתם סובלים. ברוב המקרים מדובר בהפרעה קלה בתפקוד הבלוטה, ולפעמים אפילו אין צורך בטיפול אלא במעקב בלבד. במקרים אחרים ימליץ לכם הרופא המטפל על נטילת אלטרוקסין. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE