הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא של שני מיליון מהגרים בלתי חוקיים בשנה - וקמלה האריס טוענת: "הגבול שלנו מאובטח"
הסגנית הדגישה שוב ושוב כי הגבולות בדרום הם מאובטחים, וסירבה לקחת כל אחריות למשבר על הממשל שלה: "אנו מנסים לתקן התדרדרות שקרתה 4 שנים לפנינו"

סגנית הנשיא קמלה האריס טוענת כי הגבול הדרומי של ארצות הברית הוא "מאובטח", זאת למרות מאות אלפי המהגרים הבלתי חוקיים שחוצים את הגבול מדי חודש, בהם גם פושעים מסוכנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

במהלך ראיון שהעניקה ביום ראשון לחדשות NBC, בשידור מיוחד לציון יום השנה ה-21 לפיגועי הטרור ה-11 בספטמבר, סגנית הנשיא נשאלה על ידי המראיין צ'אק טוד אם היא חושבת שהגבול הדרומי מאובטח. היא טענה שכן, והשליכה את הבעיות הקיימות על הממשל הקודם.

"אני חושבת שאין ספק שאנחנו צריכים לעשות את מה שהנשיא ואני ביקשנו מהקונגרס לעשות, הבקשה הראשונה שהצענו: להעביר הצעת חוק ליצירת נתיב לאזרחות", אמרה האריס, שמונתה על ידי ביידן לאחראית על הטיפול במשבר הדרומי.

"הגבול מאובטח", היא המשיכה, "אבל יש לנו גם מערכת הגירה מקולקלת, במיוחד בארבע השנים האחרונות לפני שנכנסנו, וצריך לתקן אותה".

המנחה טוד התנער מדבריה ושאל את הסגנית: "אנחנו רואים לראשונה שני מיליון אנשים שחצו את הגבול הזה. את בטוחה שהגבול מאובטח?".

האריס חזרה על טענותיה וענתה: "יש לנו גבול מאובטח , בכך שהוא בראש סדר העדיפויות של כל אומה, כולל שלנו ושל הממשלה שלנו. אבל עדיין יש הרבה בעיות שאנחנו מנסים לתקן, בהתחשב בהתדרדרות שהתרחשה בארבע השנים האחרונות. אנחנו גם צריכים לייצר חוק ותוכנית למסלול לאזרחות עבור מיליוני האנשים שנמצאים כאן ומוכנים לעשות את מה שנדרש על פי חוק כדי לקבל אזרחות".

 

(צילום: Shutterstock)

 

עם זאת, כבר למעלה משנה וחצי לממשל ביידן, ועדיין אין חקיקה שמסייעת למשבר. "אין לנו את זה כי אנשים במדינה ובקונגרס משחקים בפוליטיקה", אמרה האריס, בהתייחסה לטקסס. "אגב, זה היה נושא דו-מפלגתי בזמנו, הן מבחינת הסנטורים הרפובליקנים ואפילו הנשיאים".

בינתיים, כאמור, הרשויות רשמו למעלה משני מיליון מפגשים עם חוצי גבול, מה שחצה את הרף ההיסטורי שנקבע בשנה שעברה - 1.7 מיליון. 

מי שנאלץ להתמודד עם המשבר המחריף הם קהילות הדרום, וכן אנשי כוחות הביטחון. בחודשים האחרונים, מושלי טקסס ואריזונה שולחים אוטובוסים מלאים במהגרים אל וושינגטון הבירה, ניו יורק ושיקגו, כחלק ממאבק ההסברה שלהם. 

"הם לא ראו כלום, הם לא עיירת גבול. הם לא יודעים מה זה להיות עיירת גבול", אמר השריף בויד ממחוז גוליאד, טקסס. 

מנכ"ל איגוד השריפים הלאומי, ג'ונתן תומפסון, התייחס לאופן הטיפול של הערים הליברליות שסובלות לפתע מזרם המהגרים, ואמר: "ברוכים הבאים לעולם שלנו. ברוכים הבאים לבעיות היומיומיות שאיתן אנו מתמודדים, אלה שהתעלמתם מהן ושאתם ממשיכים לנסות להאשים מישהו אחר".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE