הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רוסיה תתמוטט בארבע-חמש השנים הקרובות"
גנרל לשעבר בצבא ארצות הברית הזכיר כיצד העולם לא היה מוכן קריסת ברית המועצות לפני כ-30 שנה, אך המגמות בשטח מראות כי הפדרציה בדרך להתמוטטות

גנרל אמריקאי לשעבר הזהיר כי המערב צריך להתכונן להתמוטטותה של רוסיה בארבע או חמש השנים הקרובות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בן הודג'ס, שהיה גנרל בצבא ארצות הברית באירופה, כמו כן שירת בעיראק ובאפגניסטן, ניבא את נפילתה של רוסיה בעוד הכוחות האוקראינים רושמים הישגים עצומים במאבק שלהם על מדינתם. 

"ייתכן שאנחנו מסתכלים על קריסתה של הפדרציה הרוסית, שייתכן שתתרחש במהלך ארבע או החמש השנים הבאות", אמר הודג'ס. "לא היינו מוכנים להתמוטטות של ברית המועצות ב-1991. אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לאפשרות הזו".

הגנרל לשעבר הסביר את דבריו: "הצבא נחשף, כמויות השחיתות הן עצומות, ואני חושב שהן הופכות ליותר ויותר בלתי נסבלות עבור אזרחי רוסיה". כמו כן, "שני עמודי התווך של התעשייה שלהם, אנרגיה ויצוא נשק, שניהם סובלים".

כאמור, בימים האחרונים אוקראינה רשמה הישגים טריטוריאליים והצליחו להשתלט על אזורים שנכבשו על ידי הרוסים. הקרמלין, מנגד, הודה שהוא הסיג את חייליו, אך טען כי מדובר בהחלטה טקטית כדי לאפשר להם להתארגן מחדש.

 

הגנרל הודג'ס (צילום: Getty Images)

 

הודג'ס אמר בהקשר לכך כי "הרוסים קרסו בכל כך הרבה מקומות כי הם מותשים, הלוגיסטיקה שלהם מותשת, הקצינים שלהם נהרגו. לרובם פשוט אין את הרצון להילחם".

בתחילת החודש, הגנרל מארק ארנולד קרא לארצות הברית ובעלות בריתה להגביר את שליחת הנשק לאוקראינה, כדי שהיא תוכל להשתמש בו עבור תקיפות בתוך טריטוריה רוסית. 

"ארה"ב ונאט"ו אומרות לא לפגוע בשטחה של רוסיה, אבל זה שטויות", אמר. "תחילת הסוף של הנוכחות הצבאית הרוסית באוקראינה, היא השמדת קו האספקה של הדלק, התחמושת והציוד. זה חייב להיעשות גם בגבול וגם במאות קילומטרים בעומק רוסיה. עדי לעשות זאת, נאט"ו צריכה לנטוש את הרעיון שאין לתקוף בשטח רוסיה. צריך לתת לאוקראינה נשק כזה שיכול לרסק את הרוסים".



3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE