הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה אסרה על נסיעות רשמיות לטקסס - אז למה גווין ניוסום הגיע לשם?
בעודו מפר את החוק של המדינה שלו, המושל הדמוקרטי השתתף באירוע באוסטין, שם בין היתר דחה בתוקף את השמועות כי הוא מתכנן להתמודד לנשיאות ב-2024

המושל גווין ניוסום הפר ביום שבת את החוק של המדינה המוזהבת, כאשר הגיע לטקסס - שהיא אחת מ-22 המדינות שקליפורניה אסרה על נסיעות רשמיות אליהן. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניוסום (צילום: רויטרס)

 

ניוסום הדמוקרטי הגיע אל מדינת הכוכב הבודד כדי להשתתף בפסטיבל 'טקסס טריביון' שנערך באוסטין. במהלך דבריו, הוא קרא למפלגה הדמוקרטית, אשר "מתרסקת" על ידי הרפובליקנים", לשנות את האסטרטגיה הפוליטית שלה, וטען כי הדמוקרטים הם ביישנים מדי, ולעיתים קרובות צריכים לשחק בהגנה בעוד הרפובליקנים "שולטים באשליה".

אך כאמור, הופעתו בטקסס מפרה את החוק של המדינה בה הוא עומד בראשה. בשנת 2017, המדינה קבעה איסור על נסיעות במימון המדינה למדינות עם "חוקים מפלים". החוק עבר בתגובה להחלטה בקרוליינה הצפונית אשר מנעה מטרנסג'נדרים להשתמש בשירותים שמתאימים לזהות שלהם. 

גם טקסס נכנסה לרשימה, בשל המדיניות שלה נגד קהילת הלהט"ב. 

אגב, אחת המדינות מאותה רשימה ארוכה היא מונטנה, שם ניוסום נפש מוקדם יותר בקיץ כדי לבקר את חמיו. אז, מהמשרד של ניוסום נמסר כי המושל לא הפר את החוק מאחר שמדובר בנסיעה אישית - זאת למרות שיש לצידו אבטחה. 

כאשר בחירות אמצע הקדנציה מתקרבות בצעדי ענק, וניוסום מתמודד לבחירה מחדש, המושל הדמוקרטי נשאל באירוע באוסטין על השמועות הגוברות כי הוא יתמודד לנשיאות ב-2024 במדיה שג'ו ביידן לא ביקש כהונה שנייה. 

ניוסום דחה בתוקף את הטענה, ואמר: "לא קורה, לא, לא, בכלל לא. אמרתי את זה בצרפתית, באיטלקית. אני לא יודע גרמנית. אני לא יכול להגיד את זה מספיק. אבל תודה, זה נחמד ששואלים אותי את זה. והאמת, אני אף פעם לא סומך על פוליטיקאים, אז אני מבין למה אתה ממשיך לשאול".

 

 

בין הדברים, המושל הביע את אהבתו למדינה המוזהבת: "קליפורניה, איזו מתנה. ארבעים מיליון אמריקאים חזקים. מעבדות של דמוקרטיה. ואנחנו מסוגלים להרחיב את הרעיונות שיש להם השפעה, בכל רחבי המדינה הזו וברחבי העולם. אני מאוד גאה על הזכות הזו, ואני לא לוקח את זה כמובן מאליו".

כזכור, ב-2021, המושל שרק בקדנציה הראשונה שלו עבר בחירות ריקול, אך 60 אחוז מהבוחרים החליטו להשאירו. הוא גם צפוי לזכות בכהונה נוספת בבחירות בנובמבר הקרוב, ולהביס את הסנאטור הרפובליקני בריאן דאהל. 

"כמעט עברתי ריקול בשנה שעברה. הם ממש רדפו אחריי. זה מפכח, זה מעיר אותך. כמה פגיע, כמה מהר זה, איך אנשים באים והולכים", אמר ניוסום בהופעתו בטקסס. 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE