הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן איאן מתקרב לפלורידה: הוכרזו סגרים וצווי פינוי חובה, שדות התעופה נסגרים | כל העדכונים
המושל רון דה-סנטיס הזהיר את התושבים מפני "שיטפונות קטסטרופליים", וכל 67 המחוזות במדינה נמצאים תחת מצב חירום. "אמא אדמה היא יריבה מפחידה מאוד"

פלורידה מתכוננת לסופה החזקה ביותר שנראתה עד כה השנה, הוריקן איאן, כאשר המושל רון דה-סנטיס מזהיר מפני הצפות "קטסטרופליות" ו"סכנת חיים" ממשית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"מה שיש לנו כאן הוא גל סערה היסטורי ופוטנציאל להצפות קשות", אמר המושל. "באזורים מסוימים, יהיו שיטפונות קטסטרופליים ונחשולי סערה מסכני חיים". 

מצב חירום הוכרז בכל 67 המחוזות של המדינה. דה-סנטיס ציין כי נפרסו מאות גנרטורים ומשאבות, כמו גם מזון ומים, בעיקר באזור מפרץ טמפה. 

טמפה וסנט פטרסבורג צפויות להיות הראשונות שייפגעו ישירות מההוריקן. בינתיים, כפי שדה-סנטיס פרסם, כ-2.5 מיליון תושבים בפלורידה נמצאים תחת צו פינוי חובה, או המלצה להתפנות, ותיאר עומסים כבדים בכבישים המהירים של תושבים הנסים על נפשם.

"אמא אדמה היא יריבה מפחידה מאוד. אז בבקשה, שימו לב לאזהרות האלה", אמר המושל. 

 

(צילום: Getty Images)

 

גורמים רשמיים בטמפה הכריזה על עוצר בעיר לקראת ההוריקן. בית החולים הכללי בטמפה עדיין לא פונה, ולא ברור אם יפונה. אך בינתיים הציבו מחסומי שיטפונות במקום. 

מפקדת משטרת טמפה, מרי אוקונור, הוסיפה כי תגובות שירות החירום ייפסקו כאשר הרוחות יתחזקו ל-60 קמ"ש, מכיוון שהמגיבים גם הם נדרשים לתפוס מחסה. 

מחוזות שונים הכריזו על צווי פינוי חובה, כמו סיטרוס ומחוז מנטי. האחרון הרחיב את צו פינוי החובה, כאשר מנהל המחוז אמר שמדובר "בתרחיש גרוע ביותר", והוסיף כי "אלה הגרים לאורך החוף צריכים לקחת את זה ברצינות ולהתפנות". בתי ספר רבים יהפכו למקלטים, ודרכים רבות לכיוון מערב ייסגרו כדי למנוע מאנשים להגיע לאזורי הסיכון. 

 

 

בתי ספר ב-37 מחוזות בפלורידה הודיעו על סגירת שעריהם לשבוע הזה. גם אוניברסיטת פלורידה סטייט, אונ' מרכז פלורידה, דרום פלורידה וקמפוסים אחרים ביטלו את הלימודים.

לקראת בואה של הסופה החזקה, חברות תעופה ושדות התעופה הכריזו על שיבושים לנוסעים היוצאים ומגיעים למדינת הסאנשיין. החברות אמריקן איירליינס, דלתא, ספיריט, ג'טבלו וסאות'ווסט, הודיעו כי הן מאפשרות לנוסעים לשנות את הכרטיסים שלהם מבלי לשלם עמלות נוספות או הפרשי תעריפים. 

נמל התעופה הבינלאומי של טמפה (TPA) ישבית לחלוטין את כל הפעילות שלו היום, שלישי, החל מהשעה 17:00 (זמן מקומי). שדה התעופה פיט קלירווטר (PIE) ייסגר בשעה 13:00 בעקבות צווי פינוי החובה של מחוז פינלס, ויישאר סגור עד ביטול הצו. 

בינתיים, נמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו (MCO) פרסם בטוויטר כי "מתקיימות פגישות עם הנהגת הנמל ומשרדי החירום". נמל התעופה סאות'ווסט (RSW) ביטל את כל הטיסות ל-28 בספטמבר.

כמו כן, פארקי שעשועים רבים סגרו לחלוטין את השערים שלהם - כולל דיסני וורלד, יוניברסל אורלנדו, סיוורלד אורלנדו, לגולנד, אייקון פארק, גן החיות סנטרל פלורידה ועוד. 

 

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE