הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלתי נתפס: זה הסכום המשוגע שיעלו נזקי הוריקן איאן לכלכלה האמריקאית
חברות ביטוח עשויות להתמוטט, המבטחים הגדולים עשויים לבקש עזרה פדרלית - והחקלאות ותחומי התעשייה יחטפו מכה אדירה - בין 50 ל-70 מיליארד דולרים תעלה לנו הסופה הגדולה שידעה פלורידה בעשורים החולפים

עד לפני שלושה שבועות חווינו עונת הוריקנים שקטה באמריקה אך כל זה השתנה בענק כשאחד ההוריקנים העוצמתיים בהיסטוריה האמריקאים איים בגדול על היציבות בשוק ביטוח הבתים שכבר נמצא על סף התמוטטות.

בעוד החוזק והמסלול של הוריקן איאן נתונים לשינוי עד מחר, הערכה מוקדמת אחת מייחסת נזקים פוטנציאליים והפסדים כלכליים באזור מפרץ טמפה בעלות של בין 50 עד 70 מיליארד דולר, לפי צ'אק ווטסון, בוחן אסונות ב-Enki Research.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תג המחיר הזה יהפוך את איאן לאחת הסופות היקרות ביותר בתולדות ארה"ב, ולשישי היקר ביותר בתולדות ארה"ב על רקע קשיים בהשגת חומרים ואספקה ​​הנחוצים לקורבנות ואשר עקב שרשראות-אספקה ​​תקולות, עשויים גם הם להיות יקרים מבעבר ולהשפיע על עלויות הנזקים.

חלק מהמבטחים כנראה לא ישרדו משום שאיאן מגיע על רקע חששות לחדלות פירעון בקרב מספר מבטחי פוליסות של בעלי בתים בפלורידה.

על פי 'בלומברג', חברות הביטוח הגדולות נסוגו במידה רבה מהשוק לאחר שספגו מכות מאסונות טבע, והחברות הקטנות שעדיין פעילות - נאבקות.

"זה בערך העיתוי הגרוע ביותר לסופה", אמר לוגן מקפאדין, סגן נשיא ליחסי ממשל של האגודה האמריקאית לביטוח נפגעי רכוש, "אם מדובר באירוע שיטפון גדול, זה עלול להשאיר בעלי בתים רבים פגיעים", הוסיף מארק פרידלנדר, דובר האגודה שהזהיר כי - "אם יהיו הפסדים מהסופה, חברות עלולות להידחף לכיוון של חדלות פירעון פוטנציאלית".

ענקית הביטוח "פרוגרסיב" הודיעה שהיא לא תחדש כ-60,000 פוליסות במדינה, וציינה מאמצים "להגביל את הצמיחה באזורי החוף" תוך התמקדות באזורים פחות מועדים לאובדן קטסטרופלי.

פלורידה העבירה חקיקה שתקשה על היציאות הללו אך בינתיים, החברה גובה יותר כסף עבור ביטוח, במיוחד עבור בתים עם גגות ישנים.

כחלק מההכנות שלה לסופה, חברת "סיטיסנז" הקימה צוותי-תגובה לאסון והיא מתכוננת לפרוס כלי רכב מצוידים להערכת נזקים ולסיוע ללקוחות המאבדים גישה לאינטרנט.

אך נראה כי גם המבטחים הגדולים שישרדו רק יחמירו עוד יותר את בעיית האינפלציה בארה"ב.

ההפסדים האדירים יובילו ככל הנראה חברות ביטוח לצרף את ארה"ב לממשלות כמו יפן הקונות את החובות של חברות אלה באמצעות מכירת חלק מאחזקות האוצר של המדינה כדי לגייס כסף לתשלום תביעות - עוד דבר אשר "יעזור" לעורר אינפלציה.

כל זאת כאמור על רקע שרשרת אספקה ​​בעייתית ממילא ואינפלציה גבוהה. ואם לא די בכך נראה שהסערה תגביר גם את אינפלציית המזון, כאשר איאן יכוון ישירות אל אזורי גידול תפוזים וייצור דשנים חיוניים.

בקיצור: סערה מושלמת בזמן הכי גרוע.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE