הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיסון הקורונה יעבור לשוק הפרטי - ויעלה יותר ממאה דולר למנה
החוזה עם ממשלת ארצות הברית יסתיים בקרוב, וכבר בתחילת השנה הבאה הזריקה תהפוך למסחרית - ותעלה יותר מהחיסון השנתי נגד שפעת

חברת פייזר צפויה לגבות בין 110 דולר ל-130 דולר עבור מנת חיסון של קורונה, זאת ברגע שממשלת ארצות הברית תפסיק לקנות את החיסונים. עם זאת, יצרנית התרופות עדיין מאמינה שרבים ימשיכו לקבל את הזריקות בחינם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

התמחור המסחרי של הזריקות עבור מבוגרים עשוי להתחיל כבר בתחילת השנה הבאה, זאת בהתאם למועד שבו הממשל יפסיק את תוכנית הקנייה וההפצה של החיסונים.

עם זאת, בכירים בחברה אמרו כי הם צופים שאנשים עם ביטוח בריאות פרטי או כיסוי של התוכנית הציבורית Medicare, לא יידרשו בתשלום. זאת כחלק מחוק טיפול נגיש, אשר מחייב את המבטחים הבריאותיים לכסות חיסונים מומלצים רבים מבלי לגבות תשלום. 

יתרה מזאת, דובר של פייזר אמר כי החברה בונה תוכנית סיוע מבוססת הכנסה סוציואקונומית, שמטרתה לעזור לתושבי ארצות הברית לקבל את הזריקות, על אף שאין להם ביטוח בריאותי וההכנסה שלהם היא נמוכה.

העברת החיסון בעל שתי המנות אל השוק הפרטי תייקר אותו יותר, והמחיר יהיה גבוה יותר מחיסון השפעת השנתי. 

בכיר בפייזר אמר ביום חמישי כי המחיר משקף עלויות מוגברות עבור מעבר לבקבוקונים במינון בודד והפצה מסחרית. אחת מחברות הדירקטוריון של פייזר, אנג'לה לוקין, אמרה כי המחיר שנקבע הוא הרבה מתחת ל"מה שייחשב לחיסון יעיל ביותר".

בשנה שעברה, יצרנית התרופות חשפה שהיא גובה מארה"ב 19.50 דולר למנה, ומסרה שיש לה שלוש רמות תמחור ברחבי העולם בהתאם למצב הפיננסי של כל מדינה. בחודש יוני האחרון, פייזר אמרה שממשלת ארה"ב תרכוש 105 מיליון מנות נוספות בעסקה שתסתכם ב-30 דולר לזריקה. 

עד כה, יותר מ-375 מיליון מנות של החיסון המקורי, שפיתחה פייזר עם יצרנית התרופות הגרמנית BioNTech, הופצו ברחבי ארצות הברית. כך לפי נתונים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שהוסיף כי ניתנו עוד לפחות 12 מיליון מנות בוסטר. 

החיסון הכניס 36.78 מיליארד דולר בשנה שעברה לחברת פייזר, והיה המוצר הנמכר ביותר של יצרנית התרופות. אנליסטים צופים כי החברה תרוויח עוד 32 מיליארד דולר השנה, אבל יש צפי כי המכירות ירדו במהירות לאחר מכן. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE