הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איזה, מתי, והאם הם בריאים? כל מה שאתם צריכים לדעת על חטיפי חלבון
טרנד חטיפי החלבון כבר מזמן הפך פופולרי בכל רחבי העולם, אך האם אנו באמת זקוקים לחטיף חלבון לאחר האימון? או אולי בכלל לפניו? הנה כל מה שכדאי שתדעו על החטיף המוכר

ארגון הבריאות העולמי אומר כי אדם ממוצע ובריא נדרש לאכול מינימום 0.8 גרם חלבון עבור ק"ג משקל גוף ביממה. המשמעות היא שגבר עם משקל ממוצע של 75 ק"ג יזדקק למינימום של כ-60 גרם חלבון ביום. מדובר בכמות חלבון שכל אדם שאינו צמחוני או טבעוני יצליח להגיע אליה בתזונה מאוזנת. אך מה קורה כאשר מתאמנים באופן קבוע?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתהליכים של ירידה במשקל או בתזונת ספורט יש שאיפה להגדיל את צריכת החלבון היומית לערכים שינועו בין 1.6 לשני גרם חלבון לכל ק"ג משקל גוף. גם במקרה כזה חשוב לדעת כי אין מדובר בכמויות גבוהות של חלבון, וניתן להגיע אליהן בקלות באמצעות התאמה תזונתית נבונה.  

אם כך, באילו מקרים חטיף חלבון בכל זאת יכול להוות פתרון אפקטיבי? 

יתרונם המשמעותי של חטיפי החלבון הוא הנוחות: הם קטנים, פשוטים לנשיאה ואינם דורשים אחסון בקירור. לכן, כשהלו"ז עמוס ואין זמן לארוחות מסודרות, חטיף חלבון יכול בהחלט לסגור פינה של מנת חלבון.  

כך תבחרו את חטיף החלבון המתאים ביותר

כאשר המטרה היא להשלים את כמות החלבון היומית חשוב לוודא שמקור החלבון בחטיף הוא כמה שיותר איכותי. רוב חטיפי החלבון האיכותיים יכילו חלבון ממקור של מי גבינה. שימו לב כי חלבון מי הגבינה מופיע ראשון ברשימת המרכיבים שעל גב האריזה – באחוזים גבוהים. כמו כן, חטיפי החלבון המבוססים על חלבונים ממקור של בוטנים או גלוטן, פחות איכותיים ופחות מתאימים להשלמתה של כמות החלבון היומית.

ככל שיש פחות רכיבים, החטיף איכותי יותר ומעובד פחות. אם אתם נתקלים בשמן דקלים ברשימת הרכיבים, שמהווה רכיב נפוץ בחלק גדול מהחטיפים, נסו להימנע מקניית החטיף, שהרי מדובר על חומר גלם לא בריא כלל.  לסיכום, חטיפי החלבון יכולים להוות פתרון נוח וזמין אך חשוב להבין שאין לחטיף יתרון כלשהו על פני צריכה של חלבון מארוחה מאוזנת וטובה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE