הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: 8 מזונות שישפרו לכם את הזיכרון
אורח חיים עמוס, לחצים ומתחים, תזונה ועוד, הם רק חלק מהגורמים שיכולים להשפיע על תפקוד המוח והזיכרון. אך בעקבות מספר מזונות שיש לכולנו בבית, נוכל לשפר את המצב ואף להוריד משמעותית את הסיכוי לחלות בדמנציה. הנה הרשימה המלאה

מחקרים של השנים האחרונות מראים שוב ושוב כי לתזונה תפקיד חשוב בוויסות ציר המיקרוביוטה-מעי-מוח. או במילים אחרות מה שאנו אוכלים משפיע מאוד על תפקוד המוח. לתזונה נכונה השומרת על תפקוד קוגניטיבי יש פוטנציאל לעכב ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל, מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון. אז מה כדאי להכניס לתפריט השבועי? הנה 8 מזונות שיכולים לשפר לכם את הזיכרון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יין אדום

ענבים אדומים הם אחד המקורות העשירים ביותר לפוליפנולים, כגון רזברטרול, קוורצטין וקטכינים, שעשויים לנטרל ירידה קוגניטיבית ואלצהיימר. מחקרים מצאו כי שתיית יין אדום קשורה לשכיחות נמוכה יותר של אלצהיימר. כמו כן, צריכה מתונה של יין אדום עשויה למנוע מחלות נוירולוגיות הקשורות לגיל.  

שמן קמליה

אחד המזונות הטובים ביותר עבור מניעת מחלת אלצהיימר. למעשה, מדובר על שמן המופק מזרעי עץ הקמליה. שמן מיוחד זה עשוי לשפר את הזיכרון דרך מנגנון של השפעה על איזון המיקרוביוטיקה במעי, הורדת מדדי דלקת וחילוף החומרים של שומנים. שמן קמליה השפיע על האיזון דרך קשר של מוח-מעי והפחית את הנזק הפתולוגי ואת הביטוי של סימנים ביולוגיים הקשורים לאלצהיימר. 

קפה

צריכת קפה עלולה להשפיע על תפקודים קוגניטיביים עקב תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות של פיטוכימיקלים הנמצאים בקפה, כולל כמויות משמעותיות של חומצה כלורוגנית וקפאין.

שמן זית

מפחית את הסיכויים לליקוי קוגניטיבי בזיכרון חזותי, ליקוי בשטף דיבור מילולי וירידה בזיכרון החזותי. מחקרים של השנים האחרונות הראו כי מי שהקפיד על צריכת שמן זית איכותי בשילוב דיאטה ים תיכונית נמצא תלת תפקוד קוגניטיבי טוב יותר.  

תה ירוק

תה ירוק עובר תהליך של חמצון מינימלי והוא עשיר פיטוכימיקלים, נוגדי חמצון, פלבנואידים ועוד, מה שעשוי להפחית את הירידה הקוגניטיבית.

בוטנים

יכולים לשפר את תפקוד הזיכרון ותגובת הלחץ באוכלוסייה צעירה בריאה. בוטנים עשירים בתרכובות ביו-אקטיביות ועשויים להשפיע לטובה על הזיכרון.

מזון מותסס או כבוש

מזונות כבושים-מותססים כמו כרובית, צנון, כרוב, חציל, לפת, ברוקולי וג'ינג'ר, הם מזונות בעלי יכולת להפחית סיכון למחלות שונות. מזונות אלו מגדילים את המגוון המיקרוביאלי וחלק מתכונותיהם קשורות לקשר מעי-מח ובכך מסייעות לשמור על הזיכרון. 

פירות יער

במחקרים שבוצעו בקרב מבוגרים נמצא כי לפירות יער ומזונות המבוססים על פירות יער כגון תרכיז, משקה, כמוסות, אבקות ועוד, ישנן השפעות חיוביות על תפקוד קוגניטיבי, ביצועי זיכרון, מהירות עיבוד מידע ומדדי קשב. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE