הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרגישים מדוכדכים? הנה 10 צעדים קטנים לשינוי גדול
תחושת דכדוך היא אחת התחושות הנפוצות ביותר בעולם, בקרב נשים וגברים כאחד. אך מסתבר כי הדרך להימנע מכך או לצאת מהתחושה הלא נעימה יכולה להיות פשוטה במיוחד. הנה כמה טיפים קלים ויעילים שיעזרו לכם לעשות בדיוק את זה

תחושת דכדוך יכולה להגיע בעקבות סיבות רבות, לחץ בעבודה, מחסור בשעות שינה, תזונה לקויה, ועוד ועוד. אז מה עושים במקרה כזה? ובכן, החדשות הטובות הן שלא מעט. הנה כמה צעדים שיעזרו לכם להימנע מדכדוך, ובמידת הצורך, גם להיפטר ממנו במהירות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קודם כל, יש לזהות את המקור 

רצוי שתבררו עם עצמכם מהי הסיבה לדכדוך. האם יש לכך קשר לפעילות ספורטיבית שהוזנחה? המפגשים המשפחתיים האחרונים הציפו תחושות מורכבות? אולי התזונה שלכם כבר זמן מה לא טובה? איתור הגורם לדכדוך יאפשר לכם לפצח את הדרך שתחזיר אתכם למסלול ואף יספק לכם הזדמנות.

שמרו על לוח זמנים קבוע

חופשות החג נוטות לשבש את השגרה. במהלך החגים סביר להניח שהרשיתם לעצמכם לגנוב שעה נוספת לשינה, לאכול יותר, לדלג על אימוני כושר, ועכשיו הרבה יותר קשה להתניע, מה שגורם גם כן לתחושת הדכדוך. כדי לאסוף את עצמכם כמה שיותר מהר, חשוב שתקפידו על חזרה מלאה לשגרה ושמירה על לוח זמנים קבוע, כולל חזרה לשגרת שינה וערות. הצעד הזה עשוי להשיב לכם את תחושת השליטה על חייכם ולשפר את הרגשתכם.

הרחיקו מעצמכם מחוללי סטרס בימים הקרובים

ככל שתרחיקו מעצמכם גורמים מחוללי מתח כמו צפייה בחדשות, גלישה ברשתות החברתיות או קפה עם חבר פסימיסט - כך ייטב. כשתתאוששו ותאגרו כוחות, תוכלו (אם תרצו) להיחשף שוב לאותם גורמים מייצרי מתח, אבל תוך הקפדה על מינון שאינו מזיק לכם.

נסו לאתר מסלולים חדשים לפעילות גופנית באוויר הפתוח

אם אתם נוהגים לבצע את הפעילות הגופנית שלכם בחוץ, נסו לחפש לעצמכם מסלולים חדשים. המסלולים החדשים עשויים לעורר בכם יותר עניין ומוטיבציה לחזור לשגרה של פעילות גופנית. אם יצאתם לגמרי ממסלול האימונים, כצעד ראשון התחילו ביציאה להליכה באוויר הסתיו הפתוח.

כתבו את מה שאתם מרגישים

כתיבת מחשבות מאפשרת לשחרר חלק מהרגשות השליליים ולפנות מקום לחוויות טובות יותר. לפי מחקר שנערך במרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, כתיבה זו מצליחה לתעדף את האתגרים הניצבים לפנינו ומאפשרת לזהות את הגורמים שמחוללים בנו את תחושת הדכדוך.  

צאו להפסקות קצרות בזמן העבודה

כל מה שצריך הוא הפסקות קצרות, בנות חמש דקות בלבד, בזמן העבודה על מנת לסלק עייפות ולהחזיר את הריכוז והחיוניות. בשביל להפיק את היעילות המרבית מההפסקות האלה עליכם לבצע אותן בזמן הנכון, למשל ברגע בו אתם חשים שהעייפות מכריעה אתכם ואתם מתקשים לבצע את המטלה הבאה.

הכניסו לבית כמה עציצים

צפייה בצמחים מספקת אפקט התאוששות מסטרס ורגשות שליליים בדומה לצפייה בנוף או בטבע. אם אין לכם חצר או גינה, רכשו מספר אדניות, עציצים וצמחים והכניסו את הטבע הביתה.

אווררו את החלל 

לפעמים הסיבה לדכדוך נובעת מעומס של חפצים מול העיניים או מחוסר אנרגיה לייצר סדר. תוכלו לקבל החלטה שבכל יום אתם מסדרים מדף אחד ארון או בספרייה. התוצאה תהיה הרגשה כללית מאווררת, קלילה ורעננה יותר. 

תכננו כבר היום את החופשה הבאה

התעסקות ביצירת תוכניות לעתיד וחשיבה חיובית מסיחה את הדעת מדאגות ומרגשות שליליים. לכן, תכננו כבר עכשיו את החופשה הבאה שלכם, כך שיהיה לכם משהו לצפות לו ולהתרגש ממנו. 

זה הזמן להשקיע באוכל שאתם מכניסים לגוף

תזונה לקויה יכולה לגרום לתחושת כבדות, עייפות ודכדוך. במידה ואתם לא אוכלים מספיק טוב, מגוון ובריא, ומרבים לאכול פחמימות, אוכל מהיר, וסוכר, סביר להניח שמצב הרוח שלכם יהיה בהתאם. לכן, נסו לגוון את התפריט, להכניס יותר פירות וירקות, ובעיקר להימנע מאוכל מעובד כלל האפשר. תוכלו להבחין בהבדל, בגוף ובנפש, תוך זמן קצר בלבד.

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE