הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עייפות, חולשה ופגיעה בזיכרון: כך תוכלו לזהות האם חסר לכם B12
מדובר על אחד הויטמינים הכי חיונים לגוף שלנו, כאשר מחסור בו מוביל לשלל בעיות רפואיות שונות. ריכזנו עבורכם את כל המידע שכדאי לדעת ויעזור לכם להבין האם חסר לכם B12 או כל ויטמין אחר כך שתוכלו לאתר את הבעיה בזמן

מחוסר בויטמינים ומינרלים עשוי לגרום לבעיות בריאותיות רבות. כאשר החוסר  מתמשך הגוף יביא לבעיות בריאותיות משמעותיות, עד כדי פגיעה באיכות החיים. הגוף לא מסוגל לייצר בעצמו את כל הויטמינים, לכן זקוק גם למקור חיצוני מהמזון. עם זאת, אורח החיים המודרני תורם למחסור בויטמינים ומינרלים, זאת משום שקשה להקפידעל תזונה נכונה ועשירה באבות המזון. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת הסיבות המרכזיות לכך היא האוכל המעובד. בתהליך הייצור של אוכל מסוג זה נהרסים המינרלים והוויטמינים הטבעיים הקיימים במזון, וכך הוא למעשה מגיע אלינו ללא  מינרלים או ויטמינים בכמות מספקת.

בשלב הראשון מחסור בויטמינים ומינרלים יוביל לתסמינים קלים, אולי לא מורגשים תמיד, אך כאשר הוא מתמשך – עלולים להתפתח תסמינים רבים, עד כדי מחלות מסוגים שונים.

הנה כמה סימנים למחסור בויטמינים ומינרלים

ויטמין C

נחשב ויטמין המחזק את הגוף כאשר מחסור משמעותי בו יכול לגרום לעייפות ולהתפתחות אנמיה, לריבוי דלקות ודימומים בחניכיים ואף להאטה בקצב ההחלמה של פצעים. אחד התסמינים המרכזיים הוא שיבוש בייצור הקולגן ובכך פגיעה בתהליכי ייצור העצמות – עד כדי מצב של פגיעה בחניכיים ובשיניים.

סידן

חוסר בסידן יכול לגרום לתהליכים משמעותיים וחמורים, החל בתפקוד לקוי של העצבים והתכווצויות שרירים בידיים וברגליים ועד לאוסטיאופניה ואוסטאופורוזיס במבוגרים – בריחת סידן ודלדול העצמות, הגורמת בין היתר לשברים בתדירות גבוהה.

ברזל

מינרל מהחשובים ביותר בגופנו משום שהוא לוקח חלק בשלל תהליכים ומשפיע עליהם באופן ישיר. הוא תורם לחיזוק המערכת החיסונית, מסייע במלחמה בזיהומים, תורם לתהליך חילוף החומרים בשרירים, מסייע לתפקוד תקין של המוח ומוביל חמצן מהריאות אל כל חלקי הגוף.

לכן, מחסור בברזל יכול להשפיע באופן מיידי על הבריאות במישורים רבים. אחד הביטויים המרכזיים של מחסור בברזל הוא האנמיה. התסמינים השכיחים ביותר הם חיוורון, עייפות כללית, עור 'צהוב' וקושי בביצוע פעילות גופנית.  

B12

כאן התסמינים מופיעים רק כאשר מדובר במחסור חמור (מצב שכיח יותר בקרב טבעונים וקשישים), והם עייפות כללית, חולשה, ירידה במשקל, פגיעה בזיכרון, מצב רוח ירוד, כאבים ובעיות תנועה ואף הפרעות בקצב הלב.  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE