הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האשמות קשות נגד זלנסקי: ניסה להתחיל מלחמת עולם שלישית - הוא פסיכופת
לאחר שהתברר כי הטיל שפגע בשטח פולין שוגר מאוקראינה, רבים תקפו את הנשיא זלנסקי שמיהר להצהיר כי מדובר בהסלמה רוסית ושיש צורך לנקוט בפעולה באופן מיידי

הטיל הרוסי שנפל בפולין, חברת ברית נאט"ו, והרג שני אזרחים שוגר בטעות מאוקראינה - אך עד שהעובדות התבררו לבסוף, רבים נכנסו ללחץ כי זהו סימן להתחלתה של מלחמת עולם שלישית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

לאחר התקרית, רבים האשימו את הנשיא וולודימיר זלנסקי בניסיון להוביל למלחמת עולמית. כך למשל, הפרשן השמרני בני ג'ונסון כתב כי מנהיגי אוקראינה הטילו מיידית את האחריות על רוסיה, ואפילו ערוצי חדשות, כמו AP למשל, האשימו את מוסקבה ללא עוררין. 

"אוקראינה ניסתה להתחיל את מלחמת העולם השלישית, כאשר טיל אוקראיני פגע במדינת נאט"ו והרג אזרחים חפים מפשע", כתב ג'ונסון בטוויטר. "מנהיגי אוקראינה שיקרו והאשימו את רוסיה… הם שיקרו כדי לנסות וליזום את מלחמת העולם השלישית. אלו הן העובדות".

 

 

מנחה הפודקאסט השמרני, מאט וולש, כתב: "זלנסקי הוא אחד הפסיכופתים המסוכנים ביותר על הפלנטה כרגע. הוא נחוש לפתוח במלחמת עולם נוספת". 

 

 

היזם בלייר ברנדט האשים גם הוא: "עכשיו אושר כי הצבא של זלנסקי, אולי בטעות, שיגר טילים לתוך פולין ואז ניסה להשתמש בזה כתירוץ עבור נאט"ו להתחיל מלחמת עולם שלישית. זה לא מעשה של גיבור שרוצה להציל את העולם או למנוע הסלמה".

גם דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של הנשיא לשעבר, הגיב: "מכיוון שזה היה הטיל של אוקראינה שפגע בפולין, בעלת בריתנו בנאט"ו, האם אנחנו יכולים לפחות להפסיק להוציא מיליארדים כדי לחמש אותם?". 

כאמור, טיל תוצרת רוסיה פגע בשטח פולין סמוך לאזור פז'וודוב, הקרוב כ-25 ק"מ לגבול עם אוקראינה. מהר מאוד, זלנסקי טען כי מדובר ב"הסלמה משמעותית" במלחמה המתמשכת עם רוסיה. "זו מתקפת טילים רוסית על ביטחון קולקטיבי! זו הסלמה משמעותית. יש צורך בפעולה", אמר.

עם זאת, גורמים בארצות הברית, פולין ונאט"ו נזהרו מאוד מלמסור הצהרות חד משמעיות ולקבוע כי מדובר במתקפה מכוונת של רוסיה על פולין. הנשיא ג'ו ביידן, למשל, אמר: "יש מידע ראשוני שסותר את זה. אני לא רוצה להגיד את זה עד שנחקור לגמרי. אבל לא סביר, אם מסתכלים על המסלול, שהטיל שוגר מרוסיה. אבל נראה".

גם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, נקט בזהירות יתרה: "אין לנו ראיות כרגע שזו רקטה ששוגרה על ידי הכוחות הרוסים". מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי ככל הנראה הטיל שוגר בטעות, והוסיף: "זו לא אשמתה של אוקראינה. רוסיה נושאת באחריות הסופית כי היא ממשיכה במלחמה". 

 

76% לא
24% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE