הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: שלוש תוספות לתפריט היומי שישפרו את תפקוד המוח שלכם
השנים שעוברות מביאות איתן עלייה ברמת הסיכוי לחלות במחלות ניווניות שונות, בעיקר במוח, כאשר לרובן אין עדיין תרופה. עם זאת, באמצעות תזונה ומספר תוספים קטנים ניתן לשמור על המוח ואף לשפר את התפקוד שלו. הנה הרשימה המלאה

מחלות ניווניות כמו דמנציה, אלצהיימר, פרקינסון ועוד, הפכו בשנים האחרונות לאיום בריאותי של ממש, כזה שאין לו תרופה חד משמעית או טיפול מוכר. עם זאת, יש גם חדשות טובות, והן כי ניתן לשפר את תפקוד המוח ולמזער את הסיכוי לחלות באמצעות כמה תוספים פשוטים לתזונה היומית שלכם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עלים ירוקים, והרבה

עלי חסה, כרוב, תרד, קייל, ארוגולה, רוקט, ברוקולי ועוד. כל אלו מכילים נוגדי חימצון, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים - אשר יכולים לתרום במניעת מחלות לב, סוכרת, סוגים מסוימים של סרטן ואף יכולים לתרום לזכרון, ליכולת הריכוז ולבריאות הכללית של המוח. מנה יומית - 65 גרם של ירקות עלים ירוקים כמו תרד, כרוב, מנגולד וגרגר הנחלים גורמת לירידה קוגניטיבית איטית, כך מחקרים שנעשו בתחום מצאו. מחקר נוסף מצא כי מי שאכל יותר משתי מנות ירקות בשבוע חווה 40 אחוזים פחות הידרדרות מנטלית מאשר מי שאכל פחות או בכלל לא. לעלים ירוקים הייתה את ההשפעה הגדולה ביותר לעומת שאר הירקות. אחד ההסברים לכך הוא הימצאות ויטמין E ומרכיבים נוגדי חמצון נוספים המונעים נזק לתאים בגוף.

חמוציות ואוכמניות

כוס חמוציות ביום תבטיח ביצועי זיכרון טובים יותר וזרימה משופרת של חומרים מזינים חיוניים למוח, זאת תודות לכמות הגדולה של נוגדי חמצון שמגנים על התאים מפני נזק חמצוני של רדיקלים חופשיים. גם אוכמניות יכולות לתרום לשיפור תפקוד תקין של המוח. כמו כן, בנוסף ליתרונות הידועים של אוכמניות, כנראה שיש לפרי גם השפעה חיובית על המוח אשר יכולה למנוע איבוד זיכרון ושינויים אחרים המתרחשים בתהליך ההזדקנות

הוסיפו תבלינים לאוכל ולשתייה

החורף כאן וזו הזדמנות מעולה להוסיף תבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר, קינמון, כורכום ועוד. הן למשקאות שלכם והן לאוכל.  תבלינים אלה בעלי תכונות אנטי דלקתיות ומחקרים הראו כי הכללתם בתזונה עשויה להוריד את הסיכון להפרעות נוירודגנרטיביות. הכורכום אף נמצא כמעכב משמעותי בהתקדמות של מחלת האלצהיימר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE